BMW 5-Serie: loopt warm stationair

Bouwjaar: 1991, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0i

Hallo, ik heb een 520i van 1991, e34. Nu heb ik het volgende probleem, als de wagen stationair draait loopt hij warm, rijdend is er geen enkel probleem, het systeem is volledig ontlucht, en de waterpomp werkt bij mijn weten ook perfect (water zie je circuleren). De radiator wordt ook volledig warm. Kan het zijn dat mijn visco koppeling van de propellor niet meer goed is, of zijn er andere gekende problemen met deze wagens?

hondadreams

Geplaatst door hondadreams (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

320 (0), 16 jaar geleden

als ik je berichten zo over deze auto volg lijkt me het raadzaam om een cilinderlektest te laten uitvoeren.

mogelijk is de koppakking namelijk lek...

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

als ie warm is moet er een flinke weerstand in de visco koppeling zitten
dus warm draaien
uitzetten en voelen/draaien
geen of weinig weerstand is de koppeling defect

hondadreams (0), 16 jaar geleden

[quote=320]als ik je berichten zo over deze auto volg lijkt me het raadzaam om een cilinderlektest te laten uitvoeren.

mogelijk is de koppakking namelijk lek...[/quote]
Hey, daar heb ik al aan gedacht, maar daar is niets aan volgens mij (ben zelf ook garagist). De problemen met de verwarming zijn eigenlijk opgelost, die werkt ondertussen, tis alleen dat ie alleen via bepaalde luchtmonden alleen koud blaast, ma da zullen we ook nog wel vinden. Ik heb de auto net gekocht en moet hem nog inschrijven, dus veel heb ik er nog niet mee kunnen rijden, en hij heeft een tijdje bij de vorige eigenaar stil gestaan.

De visco koppeling zal ik morgen eens controleren zoals u zegt, ik ga toch naar de keuring dus dan is ie lekker warm.

hjstam (0), 16 jaar geleden

Dat bepaalde luchtmonden alleen koude lucht blazen, is niet vreemd, want zo is het systeem van de e34 ontworpen. Ik heb daar ooit eens een schema van gezien. Naar achteren blaast een koude en een warme stroom, nietwaar?
Wat betreft de oplopende temperatuur: controleer of het koelsysteem dicht is, vooral het overloopvat, dat ook onder druk staat. Sluit de dop goed?
Aan een viscosekoppeling kan niet veel kapot gaan. Probeer hem te blokkeren & dus te laten draaien bij alle temperaturen.
De waterpompen van de e34 gaan overigens wel stuk. De schoepen van de pomp zijn van kunsstof, die weleens afbreken.

hondadreams (0), 16 jaar geleden

Ik ben nu ondertussen aan het rijden met de wagen, en hij durft nog steeds warm te lopen als je ergens stil staat (met draaiende motor), nu heb ik wel eens aan de visco koppeling gaan voelen bij warme motor, en ik kan die eigenlijk heel soepel draaien, weinig weerstand in. Radiator wordt wel volledig warm. Zou het verholpen zijn met een nieuwe visco koppeling?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

op zeker als je m soepel rond draaid

hondadreams (0), 16 jaar geleden

Dan ga ik morgen nog een andere steken, dan weten we het direct

hondadreams (0), 16 jaar geleden

Het was inderdaad de visco, vervangen en alles opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.