BMW 3-Serie 1992: co 2 te hoog

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat

wie heeft er nog ideeen?
na uitlezen bleek de lambda verwarming kapot en de electrische klep in de inlaat, na dit gerepareerd te hebben nogmaals uitgelezen en alle storingen waren verdwenen.
maar na dit alles nog steeds een te hooge co2 waarde, bij gewone meting stationair 1,2 en na een stuk te hebben gereden was hij ineens 2,6 alles nagekeken zuurstof staat op 0,9 dus ook geen lek in de uitlaat??????
houd dus een beetje op nu, waar moet ik nu nog zoeken zonder al te hoog in de kosten te zitten??
thx gr henk

demon

Geplaatst door demon (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

bmwfriekske (0), 18 jaar geleden

heb je al eens aan lamda zelf gemeten tijdens het draaien van de auto, of hij werkt over de hele lijn ? wand als deze maar een beetje regelt slaagt hij hier geen fout over op.

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat is de CO waarde ?
Welke electrische klep bedoel je ?

demon (0), 18 jaar geleden

ja de lambda is gemeten tijdens draaien van de motor en ook toen was het goed.en dit is btw ook een nieuwe!
ik kan echt niet op de nederlandse naam komen in het engels is het trottle valve switch en zit op de inlaat klep.
en zoals boven beschreven is het co 1,2 bij een gewone meting en na een stevig ritje was hij ineens 2.6 terwijl het dan lager zou moeten zijn.
alvast bedankt voor de reactie
gr henk

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Sorry Henk ik las CO2 !!!en je bedoeld de smoorklepschakelaar!!!
Is misschien de motorolie verzadigd (benzine)?
Carterventilatie in orde?
Catalysator niet leeg ?
Een soort gelijk probleem gehad met een E36
ondanks een goede meting,lamdasonde vervangen en het probleem was over,en de oude sonde wisselde goed.

succes

stefan84 (0), 18 jaar geleden

henk,je zal zeker de gasklep positie schakelaar bedoelden ?
deze zit op je gasklephuis zelf aan de zijkant.

Valse Lucht ?

demon (0), 18 jaar geleden

euhhh ik zie staan motorolie verzadigd ???
kan dit echt een probleem zijn???
zit nl wel dik over zijn beurt heen maar ben eerst aan het proberen om hem door de keuring te slepen.
carterventilatie ben ik idd ook mee bezig geweest maar heb het idee dat deze wel goed werkt.
tja en of de kat leeg is weet ik niet maar aan de bevestigingen te zien is hij er niet afgeweest dus niet leeggeschud en heb er nooit iets uit zijn hangen of uit zien komen, verder ruikt hij nog wel echt naar een katalisator, vergeleken met eenzelfde e36.
( en sorry ik schreef ook co2)
en tja er zit al een nieuwe lambdasonde in om er dus nog 1 te kopen gaat wel wat erg ver zijn niet zo goedkoop.
en ja dat zou idd de gasklep positie schakelaar kunnen zijn.

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Tja keuring....<= 0.5 % CO bij stationair toerental is oke.
Controleer CO% effe na een harde reset.
Simuleer de lambdasonde evt.effe met een 1.5 volt batt.en kijk wat de CO meter doet.
Nieuwe olie en filter kost de wereld niet !!!

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

water door katalisator spuiten tegen uitblaasrichting in

stefan84 (0), 18 jaar geleden

wat heeft dat voor effect ?

check

Beste antwoord, geplaatst door demon (0), 18 jaar geleden

probleem is opgelost
alles werkte gewoon goed ook de lambdasonde tot je gas ging geven.
contact aan lambdasonde werkt, starten lambdasonde werkt nogl, na 1 keer gas geven deed de lambda helemaal niks meer.
nieuwe lambdasonde en klaar was klara, co gehalte was weer perfect
in ieder geval bedankt voor alle reactie's
gr henk

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.