BMW 3-Serie: code P0170

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

hoi,
lampje motormanagement is gaan branden en heb dit laten uitlezen : gaf alleen aan : code P0170 : mengsel te arm...
op het eerste zicht geen valse lucht aan de aansluitslangen van de llm meter...motor loopt verder perfect ( gn stationaire haperingen en ook volgas geen enkel probleem..? kan ik verder zelf nog iets nazien..
alvast bedankt ! André

André van Dam

Geplaatst door André van Dam (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot na de katalysator.
Anders is de LMM de hoofdverdachte of valse lucht. Kan ook een lekkend klepje zijn van b.v. koolstoffilter.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

P0170 is niet mengel te arm volgens mij maar dan is de fuel trim buiten zijn bereik. Kijk of je de short term en long term correctie waardes kunt uitlezen, dan kun je zien of ie te arm of te rijk draait.
Als je hem reset komt ie waarschijnlijk na een 100 km weer terug. Kan van alles in het brandstof systeem.

Luchtmassa meter
Valse lucht
Lekkende carterventielatie membraam (Ook valse lucht)
Lekke uitlaat
Kapotte lambda sonde (of 2)
Etc

gr Martin

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik weet je motortype niet exact, maar BMW met een P0170 zelf 2 keer hier gehad.
1 had slechte LMM en andere had defecte carterventilatie klep (laatste komt ook het vaakst voor denk ik)
Oiram

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

wat ook vaak voorkomt -op de 4cilinder motoren-is de carterventilatieslang van kleppendeksel naar carterventilatieklep. deze verduurd en trekt valse lucht. Het is zo te voelen aan de slang,achter,tussen het kleppendeksel en schutbord.
gelijk slang en klep vervangen,want klep komt inderdaad ook nog wel eens voor.

André van Dam (0), 14 jaar geleden

beste, bedankt voor deze antwoorden, ik ga ermee aan de slag, jullie horen me nog..

André van Dam (0), 13 jaar geleden

beste, de verdachte hier was idd de luchtmassameter, op volle snelheid hield de motor toch iets in...
momenteel rij ik met een andere luchtmassameter en het motormanagement lampje brandt niet meer :)

gr André

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.