Ik vrees dat ik de cylinderkoppakking moet vervangen (Witte drab op je peilstok of oliedop), Ik wil alleen weten hoeveel dat gaat kosten ongeveer bij een normaal garage?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je zeker dat het de pakking is en niet ontstaat door condens (korte ritten ) Verlies je koelvloeistof of olie?
Compressie goed ??
Rene
Ik verlies koelvloeistof want ik moet regelmatig bijvullen, en ja ik rij elke dag korte rijten (+/- 4km).
De temperatuur stigt als ik lang stil staat (10min) maar komt nooit in het rood, vlak ervoor eigenlijk.
Ik heb niet een paar maanden niet bijgevuld en de temp blift stabiel, ites onder de normale stand.
Ik heb ooit dat spul geprobeerd om de radiator lekken te stoppen maar dat deed niks.
Compressie lijkt goed, ze rijt 9 maanden hetzelfe zoveer ik het kan voelen.
Wat zou het kunnen zijn?
19 jaar
Rene heeft gelijk, je rijdt te veel korte ritten. Kijk motor wordt niet flink warm gereden, wat je doen moet is ververs de motorolie met filter-element en vul de koelvloeistof goed bij en rij de wagen minimaal 45 min. op min. 3.500 toeren en dan pas de volgende dag de olie checken.
Rene,
Mijn BMW 318i van '93 wordt ook gebruikt voor korte ritten. Ik heb alleen witte drab aan de vuldup. Als er dan wat lager mee gereden wordt is het weer weg. Maar als je die drab ook aan je peilstok hebt dan klopt er toch iets niet want dat betekent dat ook in het carter komt. Ik denk toch de koppakking. Is de waterpomp niet defect?
19 jaar
Hans,
De peilstok van een motorblok is een "koude " plek, er steekt een deel buiten het carter, dus koeler dan de omgeving, dus slaat daar condens op neer, en heb je drab. Dit uiteraard bij een blok wat nooit echt goed doorwarmt. Je geeft zelf al aan dat als er langer wordt gereden dat je dan de troep kwijt bent, het "dampt" eruit en wordt door de carterventilatie meegenomen.
Ik ben het met Moh K. eens dat er eens ververst moet worden en een goede lange "warme" rit gemaakt moet worden.
Ik begrijp niet zo goed wat de olie te maken heeft met het verlies van de koelvloiestof.
Ik ben vergeten te zeggen dat mijn vervarming nooit warm wordt, als dat een indicatie van iets kan zijn?
Dus tot nu toe moet ik de olie +filter verversen, koelvloeistof bijvullen en een lange "warme" rit maken en dan kijken of er nog koelvloeistof is?
19 jaar
Nu je dat zegt en gelet op dat de temperatuur oploopt net niet op rood en interieur wordt niet warm, dan zou ik zeggen dat de motor niet goed warm wordt. Je rijdt ook nog eens korte ritten ( circa 4 km) dan zou het weleens kunnen dat de thermostaat vast blijft zitten of heel weinig open gaat. En dat verklaart dan ook de witte drab, motor komt niet op bedrijfs-temperatuur. Dit kun je controleren door als je na de 4 km rit de motorkap open en voel de bovenste slang die van de cilinderkop naar de radiateur gaat of die goed warm is en daarna de onderste die van de radiateur naar de waterpomp toe loopt,MVG.
Rene,
Je hebt gelijk, Had ik nog niet bij stilgestaan.
19 jaar
sorry Lebonseb, maar nu ben ik even het pad kwijt.In je tweede berichtje zeg je dat je niet meer bijvult (al een paar maanden niet) of praten we nu langs elkaar heen ?? Verlies je nu wel of geen vloeistof??
Rene
Als er geen witte dikke rook uit de uitlaat komt zou ik even naar de thermostaat kijken.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar