BMW 3-Serie 1995: diff. rubber cardanas/hardyschijf? vervangen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: s50

hallo,

heb al een tijdje gebonk bij het schakelen
bij garage te horen gekregen dat ik 'differentieel rubber van cardan' moest aanschaffen bij de dealer.
't gaat om een M3 cabrio uit 95'
Auto schakelt heel mooi gaat niet moeilijk of iets anders
bij terugschakelen en volgas wordt het gebonk wel luider maar bij rustig rijgedrag valt dit bijna niet op
en is me opgevallen dat als ik hardtop eraf haal dat de gebonk wel iets minder hard hoor
maar, misschien ligt het aan mij.
en volgens een kennis ligt dit aan de hardyschrijf,

graag zou ik willen weten wat ik het beste kan doen
mvg

toniii

Geplaatst door toniii (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Een hardy schijf is merkbaar als je van vooruit naar achteruit schakelde en dan de koppeling op laat komen, als je dan een 2e keer de koppeling op laat komen voel je meest niets of een heel klein beetje een gebonk. Als je dan weer terug schakeld begint het opnieuw. Een differentieel rubber merk je voorals als je de koppeling op laat komen en wordt meestal ergens als je een beetje fors doorrijdt. Beide komt wel vaker voor en is makkelijke te constateren als de auto op de brug staat.

gr Martin

toniii (0), 12 jaar geleden

Diff. Rubber besteld gaan morgen aan sleutelen
Nog tips over hoe ik het kan aanpakken met sleutelen?
En bedankt voor je reactie, :)

WeskeM3 (0), 12 jaar geleden

2 mogelijkheden...

1: diff rubber
2: uitgescheurde achterbrug ( maakt ook zulk geluid)
is hardst hoorbaar als je in 1ste vertrekt.
kan je ook testen door zonder gas te geven beetje brut de koppeling te laten opkomen zodat hij net begint te bollen.... daar hoor je dan ook het geluid
check maar eens de 4 bevestigings bouten van de achterbrug ophanging

Mausx (0), 12 jaar geleden

Tip, goed opletten hoe de Hardy-schijf gemonteerd moet worden. blijft ie langer heel.

toniii (0), 12 jaar geleden

probleem opgelost rubbers en schroeven vervangen die door de rubbers heen gaan.

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Voor een M3 worden andere bouten en aanhaalmomenten voorgeschreven. Ik zeg het maar even voor het geval dat je alle paarden ineens loslaat.
@WeskeM3 Een M3 heeft een versterkte achterwielophanging scheurt die zelfs ook al uit?

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Scheurrtjes komen idd voor, de basis is een gewone drie serie en die had dit als "zwak"punt...De M3 is verbeterd maar ook helemaal voorkomen kan men het niet.
Handige klussers bedenken daarom zelf vaak extra stevigheid uit de bv de autosport en dan gaat het wel goed.
Ach ligt ook beetje aan het rechtervoetje he en karakter van het baasje :D

toniii (0), 12 jaar geleden

bij mij is die ook gelijk verstevigd omdat het idd wel vaak voorkwam

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

@C.Jonker

Zit de scheur dan in het subchassis of in de opgelaste versterkingsdelen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.