ik rij dus al 48.000km met dezelfde distributieriem, hij is ongev. 20 maanden geleden vervangen geweest. Volgens de vraagbaak (olyslager) moet ie om de 4 jaar vervangen worden, van km staat er niks in. Wanneer zal het nodig zijn denken jullie?
mvg!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een M40 motor.....om de 40.000km !!!!!!!!!!!
Hoi, heb de mijne - ook M40motor - vervangen na 51000km - t werd toen wel tijd !!
17 jaar
BMW schrijft voor dat deze riemen van een m40 motor om de 30.000 tot 35.000km vervangen dient te worden!!!!! en anders om de 3 jaar...
Als je riem toch vervangt (zeker doen bij 40000 km) controleer dan gelijk je nokkenas.
Kijk er niet raar van op dat deze ook al slijtage vertoond. Mijn BMW 318i Had net 117000km gelopen toen ik hem kocht. Ook gelijk voor de zekerheid de riem vervangen. Nokkenas begon ook al te slijten en dat naa net een ton te hebben gelopen.
Kilometerstand was correct ivm NAP die nagetrokken is.
17 jaar
Wil nog niets zeggen over BMW motoren maar ze hadden 1 slechte motor en dat was de M40
17 jaar
slechte motor, huh?
ik heb er al meer dan 360.000 mee gebold hoor!
maar dat van die nokkenas zal wel kloppen, want de kleppen ratelen als gek!
17 jaar
Heeft ook alleen betrekking op het nokkenasprobleem wat deze motoren hebben.
17 jaar
mijn klepstoters tikken ook en dit na 206000km - de nokkenas was nog niet ingesleten en met hydraulische klepreiniger gaat het weer een tijdje goed - een ingesleten nokkenas na 117000km lijkt me toch wel wat snel...
grtz Dré
17 jaar
Mijn kleppenstoters tikte ook vreselijk, na 280000km, ik heb hem doorspoelt met forte motor flush. Gevuld met 5w40 full synthetische valvoline en een top end treatment. Daarna heb ik (noodgedwongen) binnen vier dagen 2400km gereden. Hij loopt weer als een zonnetje...........
Opzich is tikken ook niet zo erg, het is immers het geluid van de klep die sluit. Het tikt meestal omdat de motor nog koud is en de smering dan minder is. Wat voor mij heel goed werkt is dus de wat dunnere 5w40 gebruiken. Deze smeert de motor in koude toestand beter en sneller.
Als de motor in warme toestand nog steeds hevig tikt, dan pas kan je denken aan slijtage van bijvoorbeeld de nokas of stoters en tuimelaars en is vervangen de enige optie....
17 jaar
onze bmw e36 2.0 benzine van 92 m50 motor had 350 000 km zonder problemen buite waterpomp paar keer vervanger spijtig genoeg ook geruild voor ford ivm gezinsuitbreiding spijtig genoeg alleen wat problemen met elektrische rame en zo
een duitser zou zeggen : Ford ist Mort :D
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar