close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: DME Gezocht !! 0 261 200 402 Spoed !!

Bouwjaar: 1992

Gezocht,

Een Goede DME voor mijn 325 24V '92

mag ook een andere chip inzitten.

Met Spoed Aub !!

0 261 200 402

Gr Stefan

Geplaatst door

stefan84 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je beste kans is op de sloop in Duitsland. Hier heeft niemand hem (zie de weinige reacties op je vorige vraag).
Alternatief is de defecte ecu laten repareren, zie:
actronics.nl

oldford 0
badge

18 jaar

probeer het anders eens op dit duitse forum mogelijk hebben die een verwijzing http://www.auto-treff.com/bmw/ succes

alex207 0

18 jaar

heb inmiddels al een andere DME gevonden maar zonder resultaat

wat me wel opgemerkt is dat als ik de DME los haal en erna aansluit dan de motor netjes loop en ook goed stationair,maar zodra ik hem flink opentrek tot de begrenser ongeveer dan doet hij erna goed inhouden e.d. en schommelt dan ook stationair!tot dat ik de DME weer losmaak en dezelfde handeling verricht!ik heb al bijna alles gecontroleerd en./of vervangen zoals injectors,inlaatspruitstuk,dme,lambdasonde,luchtmassameter,bougies.ik denk zelf dat er iets mis is met de benzine toevoer/pomp ?
pomp is 3 maanden geleden nog gecontroleerd,+/- 3,5 bar en bij gas geven in z'n vrij iets hoger ( < 4.0 Bar ) iemand nog nuttige info ???

stefan84 0

18 jaar

Stefan, volgens mij is je benzinedruk te hoog. Ik dacht dat deze 3 of 3,5 bar moet zijn met motor uit. Dus bij stationair 2,5 of 3 bar. 4 bar tijdens gasgeven is echt te hoog. Vraag de druk eens op bij de dealer. Als deze te hoog is dan moet je de drukregelaar aan het eind van de benzinegalerij vervangen.

oldford 0
badge

18 jaar

OLD FORD

ik ga het even navragen

Bedankt,

zou het trouwens niet aan de pomp kunnen liggen ?
ik heb gemeten aan de andere kant van de benzinegalerij

stefan84 0

18 jaar

Nee, ligt niet aan de pomp. Die kunnen meestal 5 of nog meer bar aan. Moet ook om luchtbellen te voorkomen.
De meting heb je gedaan aan het begin van de galerij? daar waar de drukregelaar niet zit? Dat is prima en geeft de werkelijke druk weer.

oldford 0
badge

18 jaar

ja klopt inderdaad,daar heb ik het gemeten.

maar ben een beetje te einde raad gekomen nu,heb inmiddels al vanalles geprobeerd maar dit alles zonder resultaat.heb de ecu ge-reset en dan loopt hij weer even goed,ook stationair!totdat ik flink gas geef,dan begint de ellende weer!schommelen stationair en in houden!heb de LMM vervangen evenals de lambdasonde,compleet inlaatspruitstuk met gasklep en sensors!DME verwisseld,nieuwe bougies erin gedaan,vacuumslangen getest,andere injectors + drukregelaar,aarde gecontroleerd,nokkenas-sensor vervangen,andere temperatuursensor,stappenmotor..

vandaar ik ook dacht dat er iets mis was met de benzineinspuiting!

alle tips zijn welkom!

stefan84 0

18 jaar

Dat even goed lopen na de reset klopt wel. De leerwaardes worden dan gereset en daarna gaat het systeem weer leren. Als je gas geeft krijgt hij zodanige signalen dat het leren heel snel gaat en daarna is het stationair weer een probleem vanwege het leren.
Al eens compressie en/of lekkage gemeten?
Geen valse lucht (zowel inlaat als uitlaat)? Koppel ook eens de rembekrachtiger af, deze kan ook lek zijn.
Wat zijn de waardes bij een 4-gas test?
Wat zijn de waardes van de diverse sensoren bij uitlezen?

oldford 0
badge

18 jaar

zou je me niet eens wat waardes e.d. door kunnen mailen,zodat ik ze zelf kan controleren?heb alleen de sensors enzo omgezet maar heb de waardes ervan zelf niet gemeten!zeker geen luchtlekkage aan inlaatzijde!uitlaat is ook mooi dicht!kleppendeksel is niet nat,wat me wel is opgevallen gisteren is dat hij wat nat is aan de voorkant van de motor,eigenlijk waar die plaat/afdekkap zit van de distributie-ketting.

het rare is dat als ik de dme gereset heb,hij erna enigzins goed blijft lopen ( paar dagen ) totdat ik dus 5000/6000 toeren ermee maak,dan is hij van slag af!als hij dan zo slecht loopt,en blijf ermee doorrijden,dan is ook mijn hele achterkant zwart gegooid!compressietest was voldoende!

zou ik de rembekrachtiger niet met iets anders kunnen controleren ?bv door er iets op te spuiten en te kijken of hij daarop reageerd?want anders rijd dat niet echt prettig!

heb hier nog wat lambda's liggen,wat sensoren e.d en zou het dan fijn vinden als ik weet wat de waardes zijn en ze even kan doormeten,zodat ik zeker weet dat ze goed zijn!

Bedankt,

stefan84 0

18 jaar

Je hoeft ook niet te rijden met de rembekrachtiger los. Kun je ook stilstaand kontroleren met een uitleesapparaat.
Laat de motor eerst warmdraaien en kontroleer met uitleesapparaat de waardes van luchthoeveelheid, lambdasonde (moet pendelen tussen 0,2 en 0,8 volt uitschieters naar 0.1 en 1.0 toegestaan) en lambdaregeling (moet aan zijn en percentage moet pendelen tussen -10 en +10%, bij grotere afwijkingen is het mengsel niet goed). Zet de motor uit en verwijder de slang naar de rembekrachtiger. Vervang deze door een losse slang die afgestopt is. Motor weer starten en nogmaals waardes bekijken. Zijn er grote verschillen in luchtmassa of lambdaregeling percentage dan kun je er van uit gaan dat de bekrachtiger lek is.
Zelfde test voor de carterontluchting als die erop zit.
Een andere test is het loskoppelen van het vacuumslangetje op de benzinedrukregelaar(hierdoor wordt de druk hoger en het mengsel rijker) - slangetje wel afstoppen. In eerste instantie zal de lambdasonde rijk moeten aangeven (tussen 0,8 en 1.2 volt). Daarna moet het percentage van de regeling minder worden (zal wel negatief gaan) en na enkele seconden moet de lambdasonde weer pendelen. Als dit werkt dan is de lambdasonde zelf zeer waarschijnlijk o.k.

oldford 0
badge

18 jaar

lambdasonde pendelt ma wat tussen 0.4 en 0.6 op ongeveer 2000 toeren..heb al een nieuwe universele gekocht van E 80,- en heb 2 gebruikte liggen die doen zoiets allemaal hetzelfde,relai's zijn goed,kabels gemeten en zijn ook ok maar geeft toch nog aan lambda-verwarming ?en pendelt niet mooi zoals het hoort!geen luchtlekkage

stefan84 0

18 jaar

Bedoel je dat je een foutcode krijgt met de omschrijving Lambdaverwarming? Zo, ja, dan eerst deze maar eens repareren.
Pendelen is inderdaad veel te weinig. Wordt de lambdaregeling wel aangezet (LAMBDA GEREED = JA)?

oldford 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.