BMW 5-Serie: druk in het watersysteem,geen circulatie

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,4 td

hallo,ik heb net een bmw 524td gekocht met een lekke koppakking(dachten ze) maar ik twijfel er aan,als ik 100 rij is de motor mooi op temp,maar als ik harder rij word hij gelijk te warm,ook komt er druk in het systeem,en word de kachel niet heel erg warm,ik heb de thermostaat gecontroleerd,deze is nog goed,ken het wezen dat de waterpomp stuk is? want het als de motor warm is,is het water in het exspansie vaatje nog koud,het circuleert helemaal niet en er komt alleen stoom uit de retour,ook is de olie schoon en er zit ook geen olie in het water??
wie heeft er een idee of oplossing alvast bedankt!!!! mvg kevin

kevin6258

Geplaatst door kevin6258 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

een 524td staat erom bekend dat de cilinderkop scheurt. Jouw slangen zullen wel keihard worden, net een pianosnaar?

kevin6258 (0), 17 jaar geleden

ja dat klopt,komt echt heel veel druk in,maar waarom zie ik dan geen water in de olie,en dat soort symtonen?? alvast bedankt!

BMWWillem (0), 17 jaar geleden

omdat dat even duurt voor je het ziet. Ik heb zelf 1 maand met een gescheurde kop rond gereden, er kwam water bij de nokkenas (dus bij de olie), en zag nog steeds geen water bij de olie.Ik ben bang dat de kop eraf kan en dat ie gescheurd is.

kevin6258 (0), 17 jaar geleden

ik zal het kleppendeksel er eens af halen en als het moet de kop demonteren,ik laat het nog ff weten! bedankt voor de hulp mvg kevin

kevin6258 (0), 17 jaar geleden

hallo ik heb de kop er af gehaald en alle 6 cilinders is ie gescheurd!!,ik ben wel blij dat ik de oorzaak heb bedankt voor de hulp, groetennnn

stefan84 (0), 17 jaar geleden

op alle 6 de cilinders Kevin ??

kevin6258 (0), 17 jaar geleden

ja.de 6de cilinder was nog niet zo erg,maar die andere 5 cilinders waren allemaal naar de brandstoftoevoer gescheurd,en 2 waren gescheurd tussen de kleppen!! ik vond het wel heel exstreem,ik denk dat er veel te lang is op doorgereden,koppakking was bij de eerste cilinder ook kapot,zal wel door veel te veel druk komen! maarja,ik kan nu een 525tds(e34) motor kopen met een nieuwe kop,maar daar zit een automaat bak achter,en ik wil mijn handbak er achter hebben ik weet niet of dat past weet iemand daar mischien een antwoord op?? of is dat veel te veel werk met slangen en draadboom?

mvg kevin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.