close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW X3: Dsc

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3000 aut.

Ben al enkele maanden bezig het probleem met DSC systeem te laten verhelpen.
Sinds ik een paaltje heb geraakt met mijn linker achterwiel, grijpt met enige regelmaat, wanneer ik met een snelheid heb van tussen de 30-70 km!!!! in een flauwe linkse bocht rij, het DSC systeem in. De auto is opnieuw uitgelijnd, er zit een nieuwe linkerdraagarm onder en de sensor op die arm is vervangen. Het probleem blijft echter bestaan. De garage heeft getracht dat probleem met electronische apparatuur op te sporen maar dat lukt niet. Het probleem is ook dat het zo nu en dan optreedt. Dat is heel vervelend, omdat je het niet verwacht en daardoor schrikt.
Bij een ander gelijk soortig probleem in een 5 serie heb ik gelezen dat een mogelijk oplossing zou kunnen zijn het vervangen van de DSC regeleenheid. Kan iemand mij daarin adviseren, daar ik toch wel een sik begin te krijgen nu ik al 6 tot 7 keer met dat probleem ben terug geweest in de garage (gelukkig garantiewerk).

Geplaatst door

lieske (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Garage is een dealer of een universeel? In het laatste geval kunnen ze het DSC uitlezen?

Ik zou heel goed naar het getande wiel kijken Links Achter, de afstand van de sensor tot dat wieltje en de bedrading.
Daarna zou ik met aangesloten uitleesapparatuur gaan proefrijden in flauwe linker bochten en de wielsnelheid LA goed bekijken.

oldford 0
badge

14 jaar

Garage is dealer. Kunnen zij DSC dan niet uitlezen!!!

lieske 0

14 jaar

Dealer heeft verplicht de door BMW voorgeschreven uitlees apparatuur die dit uiteraard kan, maar ook die kunnen kapot zijn.
Wat zegt de dealer over het probleem en hoe ze het gaan oplossen?

Zolang je het maar in de garantieperiode meldt, moeten ze het onder garantie verhelpen.
Dat kan betekenen dat je vlak voor het einde van de periode dit schriftelijk aangetekend nog een keer moet melden.
Een kleine kanttekening hierbij: Als er schade is ontstaan door het rijden tegen een paaltje valt dat niet onder de garantie. Dus als het getande wiel LA beschadigd is en nog niet vernieuwd is zal dat in rekening gebracht (mogen) worden.

oldford 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.