ben bezig aan een 318is die sinds kort is omgebouwd naar een ander chassis. De motor trilt behoorlijk bij stationair lopen en begint heftig te schudden wanneer er gas wordt gegeven. De volgende onderdelen zijn reeds gecontroleerd:
-ontsteking
-brandstofdruk
-injectoren
-vacuumlekken
-verstopte katalysator
iemand nog suggesties waarnaar gekeken moet worden. De auto is overigens uitgelezen zonder resultaat.
BVD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wel de DME mee over verhuisd neem ik aan? En de draadboom van de motor ook meegenomen naar de nieuwe woonplaats?
Succes, Maarten
DME en draadboom zijn idd mee verhuist.
iemand enig idee of de TPS dit kan veroorzaken? heb gehoord dat deze nogal storingsgevoelig is. AFM is vandaag vervangen door een andere het lichte zweven dat de motor had is hierdoor wel minder maar het trillen niet echt.
19 jaar
trillen is opgelost door de orginele motorsteunen(deze waren niet meeverhuist) te plaatsen. er is nu wel een ander probleem naar boven gekomen. tijdens optrekken houdt de auto in boven de 4500 rpm.
TPS geeft na doormeten de volgende waardes af 4.6 Kohm bij stationair en 1.7 Kohm bij volgas. is dit nog binnen de tolleranties die de DME aankan of moet de TPS worden vervangen.
overigens loopt de auto (behoudens stationair) niet merkbaar anders wanneer de TPS wordt uitgetrokken. Dit is toch ook niet normaal??
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar