👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
ik heb onlangs een BMW 325i M-Technic II uit '88 aangeschaft en sinds de aankoop loopt ze niet helemaal 100%
ze pluimt ook behoorlijk en verbruikt 1 liter op 500 tot 1000km
ook het verbruik is erg hoog en stationair loopt ze volgens mij op 5 cilinders, althans, ze klinkt net als een trekker dan...
als ik vanuit stilstand weg wil rijden moet ik eerst gas geven, dan gas loslaten, en dan weer gas geven en koppeling op laten komen, als ik meteen gas-koppeling doe slaat ze af
ook als ik beneden de 1500 toeren komt gaat ze beroerd lopen en als ik soms een rotonde op rij in de 2 en ik maak te weinig toeren (>1500) dan wil ze ook nog weleens (bijna) afslaan
het stationair toerental ligt ong. rond de 600 ipv de normale 750-800
iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
ik denk dat ik preventief de bougies ga vervangen en wat volgens mij erg goede kanditaten zijn als boosdoender zijn de LMM en de lambdasonde
wat overigens ook vreemd is: tot voor kort ging de auto normaal lopen als ik gas gaf (op 6 cilinders lopen?) en sinds een aantal dagen loopt ze volgens mij helemaal op 5 poten, als ik gas geef trilt de hele auto als een gek, als ik loslaat een stuk minder (op de motor afrem) en als ik de koppeling intrap is het helemaal voorbij
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stappenmotor vies (roet) gasklephuis ook schoon laten maken want de klep moet dan weer ingesteld worden. inlaatpakking uitgedroogd of gescheurd. lekke vacuumslangetje van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk.
heb vanavond bougies schoongemaakt, zat allemaal rommel op 1tje aangekoekt, ze trilt nu niet meer en rijd weer redelijk normaal
ze rookt echter nog steeds (zuipt dus nog steeds olie) en vrees nu beetje voor m'n koppakking, want vooraan het blok zat allemaal olie (niet van kleppendeksel/carter)
maar wel vaag dat de smerige bougie de 4 is vanaf de grille, terwijl alle olie voor op 't blok zit...
koppakking is volgens een sticker onder de kap 25dkm geleden vervangen, dus dat is wel vreemd opzich, misschien hebben ze kop niet gevlakt of nog erger: zit er een scheur in...
binnenkort maar ff mee naar een specialist want ik weet het niet meer...
zal dingen van het bovenstaande bericht eens controleren
17 jaar
klepseals vervangen
kan zonder de kop te demonteren
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar