Wie kan hier duidelijkheid scheppen? Wij hebben in een E36 M43 316i bjr 97 een motor geplaatst van een E36 M40 1993 .volledige motor met kabelboom ,is niet van de motor afgeweest, met stuureenheid en al eraan.beide motoren elektrisch ontkoppeld op centrale stekker. past volledig zonder enig aanpassing. alle spanningen zijn aanwezig.
dit ding kan niet gestart worden met de sleutel, startmotor slaat aan maar er komt geen ontsteking tijdens starten , is nog een onsteking met enkele bobine en stroomverdeler op de kop van de nokkenas .(heeft distrubutie riem)
benzine pomp start wel = krukassensor is OK . als dit voertuig een 10 tal m gesleept wordt schiet dit ding in gang en kan er normaal gereden worden . in gang duwen lukt niet echt ,moet wel deftig aangesleept worden
er zijn geen foutkodes . M43 heeft EWS zit er nog in ,hoort bij de sleutel en werkt,anders zou de startmotor ook niet aanslaan. het is onduidelijk wat betreft de M40 '93 , heeft die EWS ?? en moet de stuureenheid motor communiceren met de EWS ? hierover zijn nogal wat uiteenlopende meningen . kan de motor draaien als hij aangesleept word als er een anti wegrijblokkering zou inzitten in de stuureenheid van de M40
het geheel komt uit een geaccidenteerd voertuig achteraan en heeft daar nog in gedraaid zonder problemen vooralleer demontage.
krukassensor en krukaspolie zijn reeds vervangen ,ander stuureenheid ,niets helpt !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
blijkbaar iets waarover weinigen iets kunnen zeggen ! ik ben er ondertussen uitgekomen dat er in die M40 bjr 93 geen EWS module zat.
Ontsteking zou nog kunnen onderdrukt worden door de zogenoemde Double lock functie.
heeft er soms iemand duidelijke schema's waar de centrale stekker van motor kabelboom naar binnen op te volgen is , dit van zowel M40 als M43 bjr 97 of daar verschillen in zitten . Alle spaningen komen echter toe en alle massa zijn aanwezig op de DME.
de auto heeft EWS II en m40 uit 1993 heeft geen EWS. Zo ver ik weet blokkeert EWS II ook de ontsteking. Probleem is nu denk ik, omdat de m40 geen EWS heeft, dus het signaal van de EWS II niet herkent en daardoor niet start. Dus er moet iets aan de DME gedaan worden van de m40.
http://forums.bimmerforums.com/forum/arc...
In jouw geval moet er dan een ews chip in de dme van de m40 gemonteerd worden. Alleen weet ik niet of dat zomaar kan.
13 jaar
Het Bentley manual geeft duidelijke schema's in zowel voor en na 1995 modellen.
Als aanslepen wel werkt wordt er nix geblokkeerd in de motorelektronica door een beveiliging.
Accu goed? Misschien daalt de spanning teveel tijdens de start en blijft er te weinig over voor de DME. relais ect.
Kan ook overgangsweerstand zijn. Met het aanslepen heb je altijd de volle mep spanning vandaar dat ie dan wel start.
uiteindelijk op gegeven , klant wou geen verdere kosten maken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar