Beste lezers.
Vandaag heb ik me auto onderworpen aan een viergasmeting.
Met het volgende resultaat.
Stationair:
CO 0,6 CO2 13,5
HC 191 O2 1,5
Lamda 1,05
2500 toeren
CO 0,67 CO2 13,9
HC 64 O2 1,14
Lamda 1,03
De auto houd bij +- 4300 toeren nog steeds in...
Met een universeel tester heb ik de auto uit kunnen lezen met het resultaat dat ik geen fouten krijg...
Iemand een idee hoe ik het verder aan kan pakken ?
BVD !
Gegroet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die universele tester, die leest specifiek BMW uit? Of is het een EOBD/OBD2 scanner?
Als de tester BMW specifiek uitleest kun je ook b.v. het ABS uitlezen.
Op het eerste gezicht: beetje arm mengsel, misschien een lekje in de uitlaat en de katalysator doet niks meer.
Wat voor signaal geeft de lambdasonde tijdens die metingen?
Bedankt voor de snelle reactie !
Het is een brainbee st 6000 waar ik hem mee uit heb gelezen.
Specifieke metingen ben ik niet in gekomen.
De uitlaat heb ik visueel gecontroleerd op lekkage en niets kunnen vinden.
(geen zwarte aanslag ) De bougies een paar 100 km geleden vervangen.
En de bougie kabels ook visueel gecontroleerd.
Het vreemde van het verhaal is dat de auto zeer stabiel stationeer loopt.
koud en warm. Ook tot de -+ 4300 toeren trekt hij als een paard.
Het enige wat mij laatst opgevallen is dat hij een beetje hikt bij koude motor als je deellast rijd.
gegroet
13 jaar
Heb het probleem verholpen.
Kat lag deels los en het verbindingsstuk van middendemper einddemper siste uitlaatgassen langs.
Nogmaals bedankt voor de reactie
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar