Wij hebben een BMW 540i E39
Auto draai maar slaat niet aan.
foutcode 134, 136 en 039
EWS uitgelezen maar geen foutcode
de andere keren terug na poging te starten.
Iemand ervaring?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Brandstofpomp / druk te laag .
[quote=mike e39]Brandstofpomp / druk te laag .[/quote]
hoeveel bar moet ie hebben
check ook eens de temp. sensor aan de achterkant van het blok, als deze stuk is denkt ie dat het héél koud is en spuit ie teveel brandstof in.
Resultaat: niet of heel slecht starten.
succes!
mvg gert
14 jaar
controleer eens de zekeringen van de brandstofpomp. vooral die rechtsachterin. onderweg al verschillende keren gehad dat deze kapot waren.
Pomp stuk
ik moet em nog vervangen
Maar:
Ik krijg geen stroom op de pomp
heb de relais na gekeken is goed maar geen stuur stroom (massa) naar de relais vanaf de computer?
[quote=bbenk]Pomp stuk
ik moet em nog vervangen
Maar:
Ik krijg geen stroom op de pomp
heb de relais na gekeken is goed maar geen stuur stroom (massa) naar de relais vanaf de computer?[/quote]
pomp vervangen en doet het alleen als ik relais doorverbind.
foutcode 039 EWS 3.3 Anti-tampering protection komt steeds terug na startpoging
Diefstal beveiliging denkt dat er gerotzooit wordt aan het systeem. Dat verklaart hert niet aan slaan.
Heb je een reservesleutel?
Is/zijn er ecu's gewisseld?
[quote=oldford]Diefstal beveiliging denkt dat er gerotzooit wordt aan het systeem. Dat verklaart hert niet aan slaan.
Heb je een reservesleutel?
Is/zijn er ecu's gewisseld?[/quote]
nou gerotzooit?
auto is binnen gekomen met deze foutcode 039
wat wij hebben getest is:
geen stroom op benzpomp
relais en berading nagekeken en in orde.
pomp af en toe met direct stroom (dus nu vervangen)
met res sleutel ook niet
ze worden allebij herkend door de ews
syngr. dme met ews lukt niet
(spanning is wel 10.6 volt?)
zegt geen verbinding tussen dme/ews of batterij niet goed
Syngr nu succes maar nog steeds 039 code
Tampering is vrij vertaald rotzooien, of iets netter knoeien.
Synchronizeren met een EWS 3.3 is wat ingewikkelder dan met een EWS 3.2 of vroeger. 2e hands ecu kan niet meer, alleen nieuw.
Dus is de vraag wat is er gebeurt voor de auto bij je kwam? Ecu gewisseld?
Weet niet waar de auto mee is uitgelezen (code komt me niet helemaal bekend voor) maar EWS 3.3 Anti-tampering protection fout in de DME! en in de EWS geen fouten! en wel starten!, lijkt het haast wel zeker dat de EWS defect is.
Maar ik zou eerst wel even aan de klant vragen wat er precies is gebeurt waardoor de storing erin kwam.
Als er niets veranderd of verwisseld is en de storing er gewoon van de een op de andere dag inzat, heb ik ook al een aantal malen gezien (EWS zend dan geen ISN meer naar de DME)
EWS is dan intern defect. De laatste keer dat ik dat hier had zag ik tijdens de metingen dat op de draad
tussen EWS en DME geen communicatie spanning stond.
Met die EWS 3.3 Anti-tampering protection code in je DME schakelt de pomp noooooit in.
Zou ook niet gaan proberen een en ander te gaan doorverbinden want zo krijg je deze auto gewoonweg niet aan de praat.
Als de EWS inderdaad verv moet worden:
EWS bestellen op VIN (prijs valt wel mee) Codering oude EWS uitlezen (nieuwe is vaak niet gecodeerd)
nieuwe EWS coderen en synchronizeren.
En dan slaat hij weer aan:)
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Weet niet waar de auto mee is uitgelezen (code komt me niet helemaal bekend voor) maar EWS 3.3 Anti-tampering protection fout in de DME! en in de EWS geen fouten! en wel starten!, lijkt het haast wel zeker dat de EWS defect is.
Maar ik zou eerst wel even aan de klant vragen wat er precies is gebeurt waardoor de storing erin kwam.
Als er niets veranderd of verwisseld is en de storing er gewoon van de een op de andere dag inzat, heb ik ook al een aantal malen gezien (EWS zend dan geen ISN meer naar de DME)
EWS is dan intern defect. De laatste keer dat ik dat hier had zag ik tijdens de metingen dat op de draad
tussen EWS en DME geen communicatie spanning stond.
Met die EWS 3.3 Anti-tampering protection code in je DME schakelt de pomp noooooit in.
Zou ook niet gaan proberen een en ander te gaan doorverbinden want zo krijg je deze auto gewoonweg niet aan de praat.
Als de EWS inderdaad verv moet worden:
EWS bestellen op VIN (prijs valt wel mee) Codering oude EWS uitlezen (nieuwe is vaak niet gecodeerd)
nieuwe EWS coderen en synchronizeren.
En dan slaat hij weer aan:)
Oiram[/quote]
Ik heb een nieuw EWS bestel
word vervolgd
was het al gelukt met de 540?
heb nu bijna hetzelfde probleem ,auto viel uit onder het rijden sloeg vervolgens weer aan, paar honderd meter gereden slaat weer af en is niet meer aan de gang te krijgen.heb nog niks kunnen controleren alleen de zekeringen zijn wel heel.
iemand alvast ideeen?
ik hoor de brandstofpomp in de tank niet.
lijkt bijna aan te slaan en dan toch niet doorzetten.
Hij staat bij de dealer.
ze hebben een nieuwe EWS gemonteerd maar start nog steeds niet
afwachten
opgelost !stekker op de brandstofpomp lag los in de tank
Auto Rijd weer.
DME is vervangen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar