hallo.
ik heb een problem met de temeratuurmeter, deze gaat ook bij koude motor gelijk in rood staan.
als ik het contact aanzet gaat hij eerst maar de echte stand en na een paar seconden naar rood.
ook de toerenteller doet het niet en de verbruiksmeter ook niet. daarom doe de boordcomputer het ook niet optimaal.
ik heb de auto net, en een dag na aankoop is de motor oververhit geraakt en totaal kapot gegaan. de motor is vervangen en blijft nu goed op temeratuur. maar het probleem blijft. motor en sensoren zijn vervangen, ook als ik de kabel los trek (maakt niet uit waar)gaat hij naar rood, maar dan zonder de eerst echte stand aan te geven. de temp sensor is dus goed. ook bij uitlezen via obd.
wat kan het probleem zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De temperatuur die je uitleest via obd is de temperatuur sensor van de motor-ecu.
Die voor het dashboard is een andere.
Maar als de toerenteller en de verbruiksmeter het ook al niet doet denk ik aan een probleem in het dashboard.
Heb je het instrumentenpaneel ook uitgelezen?
niet met overbouwen een + draad vergeten of op een verkeerd/ander punt aangesloten
de massa kabels goed vast/vergeten
ik ben vandaag de heledag een het meten geweest, alle bedrading is correct aangesloten. ook de massa kabels zijn alle goed aangesloten.
ik heb de koelvloeistof censor gemeten en bij koude motor was hij 5 ohm. ook bij het instumentenpaneel op de stekker was hij 5 ohm. de meter geeft voor +/- 1 sec de juiste waarde aan en springt dan weer in het rood. keer op keer weer. bedrading en meter zijn dus goed. de storing moet haast ergens anders vandaan komen.
bij het uitlezen met de bmw scanner1.36 geeft hij een storings code 244 op de IKE module(instrument cluster electronic) , die code mok elke keer weer terug na wissen. gister is het een keer gelukt de code te wissen. toen deed de meter ook weer even normaal. slecht 1 minuut. wat betekent deze code?
o ja. ket instrumentenpaneel is ook uitgewisseld. de storing was in het andere paneel gelijk. het paneel kan ook uitgesloten worden.
bij gaande een foto van de bmw scanner uitdraai.
[url=http://img529.imageshack.us/i/scanner136...][img]http://img529.imageshack.us/img529/3940/...[/img][/url]
15 jaar
Lekker zo'n pakket zonder omschrijvingen van de foutcodes.
Zit er geen uitgebreide beschrijving bij of files met verklaringen?
helaas heb is geen verklarings lijst. ik heb geen idee.
15 jaar
zal je de temp sensor eens meten over het hele bereik
of eens wisselen met een goed werkende
temp sensor is goed. deze is ook gewisseld. maar was niet nodig. ook bij een warme motor geeft hij eerst netjes 90 graden aan om dan weer vol in het rood te gaan staan.
15 jaar
Wat je gebruikt hebt is wat ze bij BMW de "korte test" noemen. Dat kort moet je overigens met een korreltje zout nemen.
Kun je de systemen niet apart aankiezen en dan foutcodes lezen? Grote kans dat je dan wel een verklaring krijgt.
Dan kun je ook bij de meeste systemen de data bekijken.
krijg het gevoel dat er een ander type motor in is gezet en dat er gewoon in de bekabeling iets niet goed zit t.o.v. de motor
Kan heel goed, Jerry. Maar met 12 foutcodes in 7 systemen zal er ook nog wel meer aan de hand zijn.
Zal wel een hoop oud zeer in zitten.
waarschijnlijk een sluiting in de modules en nu defect door (sluiting)
in welke module? zou het ook de lichtmodule kunnen zijn? de dimmer werkt niet. die doet zijn werk via de licht module. en na dat ik de massa draden van de witte 18 polige stekker had los gemaakt acher op de teller unit, duurde het 20 to 30 sec voor de meter weer doorsloeg. dus eerst de normale temperatuur en dan weer in rood.
15 jaar
denk steeds meer aan verkeerde aansluitingen /kortsluiting
vadaag bij de dealer geweest. die zij dat er een nieuwe teller unit in moet. kost 600 euro. ka-tjing!!
de gebruikte kan niet geprogrameerd worden. alleen de nieuwe kan dat. morgen ga ik hem ophalen. ik laad weten hoe het is gegaan.
15 jaar
vandaag de teller unit gewisseld en geprogrameert. de problemen zijn daarmee opgelost. toerenteller, temp meter, eco meter doen het weer normaal. ook het asc lampje is weer uit. (brande ook continu)
bedankt voor de tips.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar