BMW 3-Serie: EGR E46 318i

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800i M43

Hallo heren,

afgelopen weekend een motor wissel gedaan van een e46 318i m43 deze motor was kapot en er is een m43 van een e36, alleen de oude EGR heb ik even moeten afsluiten omdat het spruitstuk nog niet is overgezet deze zal gedaan worden tegelijk met de einddemper omdat hij bijna over heel de lengte is opengescheurd.
Het probleem is dat de motor best goed loopt alleen niet netjes zoals voor heen en ik ben geen pro maar zal dat er dan aan liggen omdat ik die EGR heb afgesloten met een blindplaat of kan die nou echt zo slecht gaan lopen van de gigantische gat in de einddemper ?

Ik hoor het graag..

Mvg,
N

Nordschleifer

Geplaatst door Nordschleifer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 11 jaar geleden

Een M43 uit een e36 heeft waarschijnlijk geen balans assen en een M43 uit een E46 heeft die wel balansassen en zal altijd netter rond draaien als een motor uit een E36,

gr Martin

Nordschleifer (0), 11 jaar geleden

Oke, heb de auto laten uitlezen en kwam met de volgende codes van foutmeldingen:
141- Lambasonde regelgrens
135- Nokkenas sensor
159- Ontsteking cilinder 4
160- cilinder 3 uitschakeling

Iemand enige ideeen ?

Groetjes
N

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.