👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn auto heeft net een nieuwe DPF gekregen want de vorige zat dichtgekoekt. Helaas zijn direct hierna de EGR problemen gekomen. Auto heeft 257.000 gelopen en ik rijd dagelijks een stuk Duitsland en vooral snelwegen, het is een diesel.
Het inlaatspruitstuk heb ik laatst los gemaakt wegens een kapotte koelflens, er zit wat roet in maar nog niet dichtgekoekt of heel verrot. Echter, gezien de stand, neig ik naar verwijderen van de swirlflaps.
Ook, gezien er nu storingen op de EGR zitten, ga ik de EGR nu even schoonmaken zodat die weer gewoon rijdend is maar ik wil hem binnenkort naar de tuner brengen voor wat extra vermogen en minder verbruik.
Ik neig er dan ook naar de EGR te verwijderen met een delete kit. De DPF ga ik niet verwijderen en ik wil dat de auto gewoon zonder problemen door de APK blijft komen zonder een aanvullend afkooptarief te gaan betalen. Gezien de nieuwe regels rondom de DPF...
- Blijft de auto door de apk komen als ik de EGR verwijder en vervolgens laat uitschrijven door de tuner?
- Of is het beter de EGR te laten zitten en te laten uitschrijven?
- Komt die in beide gevallen nog door de apk?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.