👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Een paar dagen geleden de gereviseerde motor in de auto geplaatst. Enkele dagen probleemloos de auto rustig ingereden. Vandaag met de airco kwam plots de melding "engine overheating". Een uur of 3 stilgestaan en daarna weer begonnen met rijden en de melding kwam vrijwel direct. De uitleescomputer aangesloten en het blijkt dat de koelvloeistof temperatuur tot max 102/103 gaat en dat de fan aanslaat en het weer omlaag gaat. De smeerolie temperatuur gaat tot wel 150oC. Dat is ook het moment wanneer de melding verschijnt. Ik krijg ook geen melding dat de smeeroliedruk niet of te laag is. Enig idee waar de oorzaak van dit probleem kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De olie temperatuur is veel te hoog , normaal is tussen 110 en 120 graden.
Is de olie daadwerkelijk ook zo hoog ?
Is het een ruilmotor van vege bv. gereviseerd kan zoveel betekenen.
Ik heb de motor zelf gereviseerd, vaker gedaan. Wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik op dag 1 het smeerolie niveau kon meten. Daarna lukte het niet meer. Ik heb de sensor ontkoppeld en heb de melding niet meer gekregen. Tijdens het rijden met de uitleescomputer bleven de waarde van koelvloeistof en smeerolie dicht bij elkaar. Ik ga die sensor vervangen
1 jaar
Probleem opgelost door de smeerolie niveau sensor onder in de pan te vervangen. Daar zit ook een temperatuur sensor in die niet mee wilde werken. De data uitgelezen met en zonder sensor. Dan is te merken dat met de waarde van smeerolie temperatuur heel sterk fluctueert
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X1 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar