Een paar dagen geleden de gereviseerde motor in de auto geplaatst. Enkele dagen probleemloos de auto rustig ingereden. Vandaag met de airco kwam plots de melding "engine overheating". Een uur of 3 stilgestaan en daarna weer begonnen met rijden en de melding kwam vrijwel direct. De uitleescomputer aangesloten en het blijkt dat de koelvloeistof temperatuur tot max 102/103 gaat en dat de fan aanslaat en het weer omlaag gaat. De smeerolie temperatuur gaat tot wel 150oC. Dat is ook het moment wanneer de melding verschijnt. Ik krijg ook geen melding dat de smeeroliedruk niet of te laag is. Enig idee waar de oorzaak van dit probleem kan zijn?
Geplaatst door ptrustfull1 , lid sinds 16 jaar geleden
🌟 Black Friday Superdeals bij Coolblue! 🛍️
Mis het niet! Scoor ongelooflijke kortingen op elektronica en witgoed tijdens de Black Friday uitverkoop bij Coolblue. Beperkte tijd, ongekende aanbiedingen. Klik en bespaar nu op jouw favoriete producten!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X1 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
kaleido 1 PRO, 4 maanden geleden
De olie temperatuur is veel te hoog , normaal is tussen 110 en 120 graden.
Is de olie daadwerkelijk ook zo hoog ?
Is het een ruilmotor van vege bv. gereviseerd kan zoveel betekenen.
ptrustfull1, 4 maanden geleden
Ik heb de motor zelf gereviseerd, vaker gedaan. Wat ik vergeten ben te vermelden is dat ik op dag 1 het smeerolie niveau kon meten. Daarna lukte het niet meer. Ik heb de sensor ontkoppeld en heb de melding niet meer gekregen. Tijdens het rijden met de uitleescomputer bleven de waarde van koelvloeistof en smeerolie dicht bij elkaar. Ik ga die sensor vervangen
ptrustfull1, 4 maanden geleden
Probleem opgelost door de smeerolie niveau sensor onder in de pan te vervangen. Daar zit ook een temperatuur sensor in die niet mee wilde werken. De data uitgelezen met en zonder sensor. Dan is te merken dat met de waarde van smeerolie temperatuur heel sterk fluctueert