hallo allemaal,
heb sinds deze week mijn andere blok in de bmw liggen, het gaat om een m52 2,8 met ews. die hebben we aangesloten dmv een stroomschema van de bmw dealer dit omdat ik geen kabelboom heb met ews voorbereiding. we hebben het dus aangesloten en de ews module reageert op de de sleutel en het systeem geeft de brandstofpomp wel vrij, maar starten wil hij niet. ook gebeurt er verder niks als ik hem wil starten dus hij maakt geen slagen..
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
groeten Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de rest van de kabelboom bij het overzetten wel allemaal juist aangesloten en niks vergeten ?
om even het een en andere uit te kunnen sluiten.
Gr Stefan
Zit bij dit oudere EWS systeem vlgs mij ook nog een relais ergens.
Als je hem aansleept slaat hij ook niet aan?
Welke EWS versie zit erop 1 of 2 ?
Ook moet je vlgs mij de EWS/DME syngroniseren met diag.app. als de boel los is geweest.
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Zit bij dit oudere EWS systeem vlgs mij ook nog een relais ergens.
Als je hem aansleept slaat hij ook niet aan?
Welke EWS versie zit erop 1 of 2 ?
Ook moet je vlgs mij de EWS/DME syngroniseren met diag.app. als de boel los is geweest.
Oiram[/quote]
kan het ook zo zijn dat er doordat de ews los is geweest er fout meldingen zijn ontstaan waardoor hij zoiezo niet wil starten?
stefan
15 jaar
Wanneer hij los is geweest moet je soms met diag.app. de beide computers syngroniseren.
Hangt allemaal ook een beetje af van wat voor EWS versie je hebt (staat er wel op)
Als je de motor computer uit laat lezen staat daar soms ook wel een fout in.
EWS, motorcomputer horen bijelkaar?
Oiram
[quote=UNIVERSEEL11698]Wanneer hij los is geweest moet je soms met diag.app. de beide computers syngroniseren.
Hangt allemaal ook een beetje af van wat voor EWS versie je hebt (staat er wel op)
Als je de motor computer uit laat lezen staat daar soms ook wel een fout in.
EWS, motorcomputer horen bijelkaar?
Oiram[/quote]
ja de ews en de dme horen bij elkaar anders zou die volgens mij de brandstofpomp ook niet vrijgeven. ik weet het namelijk niet zeker meer maar volgens mij doet ews toch de brandstofpomp en de bobines blokkeren tot ie vrij gegeven word door de chip. wat ook nog zo vreemd is is dat de startmotor ook niks doet. normaal gesproken hoort het volgens mij ook zo te zijn dat hij wel aanslaat maar door de ews de motor niet start. bij mij is het dus zo dat de startmotor ook niks doet.
Stefan
15 jaar
Wat staat er op het EWS kastje? EWS...........?
Ben hier zelf met een EWS2 bezig en die blokkeerd ook de startmotor.
Oiram
het is EWS II heb ff gekeken en er staat ews II..
stefan
15 jaar
De startmotor word wel aangestuurd door je EWS2 kastje, niet direct door je contactslot.
Brandstofpomp gaat vlgs mij niet via de EWS2.
Motorcomputer blokt injectoren en ontsteking als er geen (of onjuist) EWS signaal is ontvangen.
Als alleen de startmotor niet werkt (maar de EWS wel goed werkt) zou het nog kunnen zijn dat er een draad niet goed zit.(gaat ook nog een naar koppeling of keuzehandle van automaat)
Als de EWS wel goed werkt zou je hem op zijn minst aan moeten kunnen slepen.
Verder horen alle onderdelen in principe bij elkaar dus sleutel(chip), EWS2 en motorcomputer.
Oiram
ja voorzover ik idd weet hoort alles bij elkaar, als het goed is komt zaterdag iemand langs die hem voor me uitleest. als het goed is kan hij ook evt storingen verhelpen en mocht ie dan niet starten dan zal ik hem proberen aan te sluiten.. nou kwam ik er vandaag ook nog achter dat ik nergens een krukassensor kan vinden? het blok is van laat 98 en komt uit een 99 maar weet niet zeker of daar nog een krukassensor op hoort of dat bmw daar wat anders voor gevonden heeft. ook de kabel van de versnellingsbak weet ik niet zeker van of ik die wel heb of heb gevonden.. loopt ie vanuit het blok naar de versnel bak?
groeten stefan
15 jaar
je hebt toch een brein van een 6cil. nu ?...
en de org. ews?
je moet nou dus alleen als het goed is brein en ews shynchroniseren
als je ews geen brein signaal ontvangt dan slaat ie niet aan...
15 jaar
ja het is 100% een dme van een 6cil, en de ews hoort er ook bij. we horen ook het ews kastje inschakelen waneer de sleutel in het contact zit en in de buurt van de ring zit. weet jij toevallig ook iets meer over die nokkenas sensor?
groeten
15 jaar
uhm... btw heb je blok los van bak gehaald? wat ook kan is dat er iets mee je krukassensor is als die niet meet dan strat ie ook niet ...hebt ook cker die meetring voor de sensor terug gezet?
15 jaar
welke ring bedoel je? heb al vaak mee gemaakt dat een bak eraf ging maar nog nooit zo'n ring gezien of over gehoord..
15 jaar
de ring van de krukassensor die zit bij de krukaskeering bakzijde ....maar als je die niet gezien hebt dan zal die nog wel inzitten.
en kan je hem niet uitlezen toevallig? of effe een ander krukassensor proberen als je die hebt
nokkenassensor heb je der 2 in en uitlaatzijde ? lijkt me dan sterk dat ze allebei defect zijn (sorry m52 heeft er 1tje)
15 jaar
ik vraag me af of ze erop zitten, ik ben nou helaas niet in de buurt van de auto anders had ik nog ff kunnen zoeken maar dat word hem dus niet.. ga zaterdag nog ff vroeg bezig om te kijken of we alles een beetje kunnen fatsoeneren voor die man komt die hem komt uitlezen.. ik zal jullie wel ff op de hoogte houden.. in ieder geval bedankt voor de hulp en de snelle reacties.
groeten Stefan
15 jaar
Stefan
Als het goed is zit je krukassensor bij het vliegwiel ( moet je ff goed tussen je multieriem kijken )
De nokkenassensor vind je in de kop,als je de motorkap opent en tegen de motor aankijkt,zit hij boven in de kop,naast het inlaatspruitstuk zal ik maar zeggen.
Gr Stefan
15 jaar
hallo,
ik zou jullie nog ff op de hoogte houden van mijn probleem. vandaag is een man geweest die de auto uit heeft gelezen. hij kwam tot de conclusie dat er niks mis was met het ews, had wel een storing staan maar daar had ie wel om moeten lopen.. die man heeft ff verder gekeken en naderhand bleek het om een startmotorrelai te gaan. wat ik namelijk vergeten was te zeggen is dat het een automaat is geweest en ik er een handgeschakelde van heb gemaakt, voor de startmotorrelai betekende dat ie alleen maar wou starten als de automaat in de p of in de neutraal stond, omdat ie dit niet meer doorkreeg gaf hij de startmotor niet vrij en nadat we die hebben omgelust starte de auto in 1 x..
in ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.. heb er zeker wat aan gehad..
groeten Stefan
15 jaar
Dat stond ook al in #9 : zou het nog kunnen zijn dat er een draad niet goed zit.(gaat ook nog een naar koppeling of keuzehandle van automaat)
Maar bedankt voor de feedback.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar