auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Koppakking lek? e36 320

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0ltr

Dag mensen,

Ik heb een probleem met zijn e36 320. Vorige week had ik plotseling men wagen aan de kook. Meter in het rood, rook onder de motorkap......Kwas gelukkig bijna thuis....50 meter.....Ik ben er vandaag mee aan de gang geweest, de motor werd weer te warm. De slang aan de rchterkant van de thermostaat werd kokend heeten bouwde druk op maar de slang aan de linkerkant van de thermostaat was koud. Dus heb er een nieuwe thermostaat in gezet.Die eerst getest met kokend water. Nog steeds hetzelfde probleem. Daarna alle slangen doorgespoeld incl. radiateur alles helemaal leeggespoeld alles was open. Toen nieuwe koelvloeistof erin. Nog steeds het probleem.

Dus mijn vraag is.....Koppakking lek? Er komt witte rook uit de uitlaat...kep wel eens gehoord dat dat kan duiden op lekke koppaking...

Vol verwachting wacht ik jullie reactie(s) af.


Met vr gr

Erik

Geplaatst door

e36 coup (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo goed als zeker.
Kun je (laten) testen met een Co detectie apparaat.
Of als niet beschikbaar, door de koelwatervuldop eraf te laten en kijken of er constant gasbelletjes blijven komen ( systeem moet dan wel goed ontlucht zijn en dit zal met een lekke koppakking vervolgens niet lukken ).

hodejong 0
badge

15 jaar

Werkt je waterpomp nog wel ?? zou dit eerst even controleren,onluchten met de kachel op warmste stand,het ontluchten kan bij deze motor ook nog wel eens problemen geven.

Bouwt hij al gelijk druk op,dus bv motor koud,starten en een paar sec. wachten ?

Hoeft niet perse de koppakking zijn,de koppen scheuren ook nog wel eens graag.

Zeker als de motor niet goed warm gereden word,alvorens hoog in de toeren te gaan zitten..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Allereerst bedankt voor de snelle reacties.

De waterpomp werkt zeker weten....Maar hoe kun je de auto het beste ontluchten dan?

Hij bouwt pas druk op als de auto (te) warm is dus niet direct. En hoe kom ik erachter dan als de kop gescheurd is? is dit makkelijk te zien?


Gr. Erik

e36 coup 0

15 jaar

erik

Van buiten is het niet te zien als een kop is gescheurt,hiervoor moet hij dus gedemonteerd worden,en vaak zijn het haarscheurtjes die ook nog eens moeilijk te zien zijn.

Maar eerst moet er een goede diagnose gestelt worden.

Hoe ben jezelf te werk gegaan met het ontluchten ?

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Kep de auto gewoon laten draaien en toen het onluchtingsventiel losgedraaid en de koelvloestof bijgevuld tot de koelvloeistof nie meer zakte.......


Gr Erik

e36 coup 0

15 jaar

de kachel moet je ook op warm zetten tijdens het ontluchten..indien het peil niet meer zakt,nogmaals controleren bij koude motor en zonodig wat bijvullen..indien alle slangen en radiator even warm worden en hij warme lucht blaast moet het goed zijn..ook moet de temp meter op het dashbord halverwege blijven staan.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.