close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW Z3: filterhuis M43 1.8 motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43 1.8

Heb met de Z3 1.8 met M43 motor nog steeds het probleem dat hij een wat schurend geluid maakt bij de eerste start. Nu valt mij op bij oliefiltervervanging dat het oliefilerhuis geheel leeg is en er dus geen olie in staat. M.a.w. heb ik het idee dat bij elke start eerst weer het filterhuis gevuld moet worden.

Vraag mij dus af of dit zo hoort of dat het filterhuis voor een deel of misschien geheel vol moet blijven staan als de motor uitgeschakeld is?

Wat moet er eventueel vervangen worden als dit inderdaad niet goed is?

Geplaatst door

lansolaf (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inderdaad het filterhuis moet vol blijven staan.

anders schroef er eens het filter uit, en kijk of de o-ring nog om de pen zit die door het filter naar beneden gaat.

hebben we ook een keer meegemaakt dat deze gescheurd was, en daardoor de olie weg loopt.

marcel

marcel6952 0
badge

18 jaar

O-ringen zijn vernieuwd. Heb ook begrepen dat er vacuum in het oliefilterhuis (gesloten met dekstel dicht er op) wordt gecreeerd waardoor er olie in blijft staan en dat als je de deksel er af schroeft de olie inhet carter wegloopt en dus het filterhuis leeg is als je het opent???

Bij mij is het huis echt helemaal leeg als ik de deksel eraf geschroefd heb. Ik weet dus niet of dit normaal is??

lansolaf 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Z3 of stel zelf een nieuwe vraag.