auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Fout 171

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Fout code 0171, Multiplikatieve aanpassing boven grens bereikt
Lmm reeds enige tijd geleden vervangen.
Uitlaatgas waardes zijn goed zowel op toeren als stationair
Lambda integrator staat op 100%, dit is precies op de helft van de opgegeven waardes 75% tot 125%
Multiplikatieve aanpassing 101%, dit is 1% meer als de middenstand
Voorste lambda sensor pendelt tussen 134 mV en 900 mV
Achterste lambda sensor staat op 440-445 mV.
Wie kan mij verder helpen?

Geplaatst door

Garage_LUX (0)
badge

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is toch een mengsel probleem, in dit geval bij deellast.
Lambda integrator beweegt niet licht van iets onder de 100 naar iets boven de 100? Want vast staan op 100% zou open loop betekenen.
Achterste Lambda sensor (als die er op hoort te zitten) is volgens mij niet aangesloten of los of defect.

Ik denk dat je eens 120 km/u moet gaan rijden en dan kijken wat je aan lambda-signalen en fuel trims ziet.

Tip: controleer eerst heel goed de carter ventilatie. Deze veroorzaakt regelmatig valse lucht bij BMW.

oldford 0
badge

15 jaar

Ja de integrator beweegt inderdaad.
Volgens multiplikatieve aanpassing is het mengsel te arm op toeren
Volgens ESI van Bosch moet de achterste sensor 500 mV zijn
De voorste sensor mag niet onder de 400 mV komen en moet boven de 600 mV komen, deze werkt met een voor afgegeven spanning van 450 tot 500 mV
Ga morgen kijken naar het lambda signaal op snelheid

Garage_LUX 0
badge

15 jaar

Achterste sensor bij een werkende kat moet zo'n 0,6 tot 0,8 volt zijn. 0.440 - 0.450 is open loop of sensor te koud.
Spanningen van de voorste sensor zijn in de gemeten waardes goed, het verhaal van ESI is bullshit.

Mengsel te arm wijst of op valse lucht dan wel defecte luchtmassameter.

oldford 0
badge

15 jaar

heb je na het vervangen van de lmm een menseladaptatie uitgevoerd?
als je geen valse lucht ofso hebt,adviseer ik om een mengseladapatatie uittevoern bij de dealer.
inspuithoeveeklheiden worden dan opnieuw ingeleerd.

CIVICCOUPE66 0
badge

15 jaar

Als deze motor werkelijk een lambda-sonde na de kat heeft hoef je helemaal niet naar de dealer om de leerwaardes te resetten.
Gewoon met EOBD de foutcodes clearen (of ze er zijn of niet) dan worden ook de leerwaardes gereset.

oldford 0
badge

15 jaar

controleer het membraan van de carterventolatie,deze gaan heel vaak stuk,er wordt dan gezogen aan de peilstokbuis,zo hoog is dan het vacuum in het carter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.