Door een BMW specialist is in juni een lager vervangen. Volgens hen was uitlijnen niet nodig.
In augustus zijn de schokbrekers vervangen waarna ik de wagen wel heb laten uitlijnen bij een ander bedrijf.
Ik moest voor een nacontrole op het uitlijnen terugkomen na 3000 km. In die tijd is echter het lager weer stuk gegaan en (garantie) vervangen door de specialist. Opnieuw vertelde deze dat dit geen invloed heeft op de uitlijning.
Het uitlijnbedrijf weet van deze reparatie en wil daarom mijn uitlijning niet meer controleren.
BMW specialist: Het vervangen van een lager heeft geen invloed op de sporing.
Uitlijnbedrijf: De aandrijving achter is los geweest, hierdoor vervalt de garantie.
Wie van de twee heeft er gelijk?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bond
Het achter wiellager is niet los te vervangen en zit geperst, daarvoor moet de boel gedemonteerd worden en dus na montage ook worden uitgelijnd!
Ga na een andere bandenfirma en laat het controleren, zo ben je er snel achter of het klopt of niet, maar als de draagarm aan de achterzijde ( dat maak ik uit je verhaal op ) eraf is geweest, dient hij ook te worden uitgelijnd.
Kijk maar eens bij de kokerbalk aan de achterzijde, daar waar het rubber inzit, zit deze met 3 bouten vast, dit zijn sleufgaten waarmee hij te stellen is, en dat zit er niet voor niks!
En een lager dat weer kapot loopt na 3000km ????
Gr Stefan
Als het een echte specialist is dan hoeven er geen onderdelen van de achteras losgemaakt worden om het lager te vervangen.
Mocht hij wel de wieldraagarm hebben losgehaald dan moet hij inderdaad worden uitgelijnt, en kan ik de claim van het uitlijnbedrijf wel begrijpen.
gr Martin
inderdaad als ze de goede bmw gereedschap hebben gebruikt hoef je niet uittelijnen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar