HALLO MENSEN. WE HEBBEN HIER EEN 316 M43 WAAR HET MOTORSTORINGSLAMPJE BRAND,GELEZEN CODE IS 171, MENGSELSAMENSTELLING. LAMBDASENSOR VERNIEUWD MAAR STORING BLIJFT. UITLAATGASSEN ZIJN PERFECT. HEEEFT IEMAND DIT AL EENS BIJ DE HAND GEHAD?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Code 171 staat voor gasklepmotor. Verhouding tussen aansturing en werking niet plausibel. Controleer de gasklep + bedrading, stelmotor van de gasklep.
ja ik ken dit
warschijnlijk is de gasklep censor defect
alternatieven zijn:lambda,koudstartcensor,injectoren
20 jaar
waarmee lees je het uit? Ik werk met WIN STAR en deze is grafisch waardoor de samenhang zoals Erik dit beschrijft veel meer naar voren komt.
wij lezen de obd codes uit. maar het probleem is nog niet weg. na het wissen duurt het honderden km's voor hij er weer in komt dus dat maakt het weer moeilijker. we hebben ondertussen de carterventilatieklep vernieuwd wand die lekte, injectors getest maar waren goed. het moest iets met de mengsel samenstelling te maken hebben. gps en stationair regelklep vernieuwd ondertussen maar helaas nog steeds gaat het lampje na een tijd weer aan
hallo ik heb hetzelfde probleem met een 318 bj 2000 e46 storingscode 171 mengselaanpassing bovengrens multieplicatief ook bij deze auto gaat het lampje pas na 70 tot 120 km aan lambda sensoren vervangen luchtmassameter gasklep positiesensor maar elke keer gaat het lampje aan .
Nu lees ik het bericht van kees s maar dat was 29-06-04 is het probleem al opgelost zo ja wat is er vervangen.
graag een reactie gr john
Nog steeds niemand die hier iets meer over weet te vertellen?
Bij de 318 bj 2000 is het opgelost .
De slang en het membraam vervangen deze slang loopt onder het inlaatspruitstuk . Dit is als het goed is de carterventilatie.
Slang raakt door olie verstopt of wordt poreus,dit komt schijnbaar heel vaak voor.
Wel beide vervangen dus slang en membraam
Succes
Als je carterventilatieklep en de darm vervangen is, en het lampje brandt terug, dan moet je de luchtmassameter vervangen, zeker bij de storing mengselsamenstelling multiplicatief, niet vergeten om alle adapties te wissen.
Ook wij hebben storing 141 (lambdaregeling) en 171 (mengselaanpassing bovengrens multiplicatief). We hebben eerst maar domweg de lamdasensor vernieuwd omdat deze toch al zeer lang zijn werk had gedaan. De storing kwam
er na een lange rit toch weer in. Het plastiek inlaathuis bleek een lek te hebben
(valse lucht). Nog niet een lange proefrit gemaakt maar dit kan natuurlijk niet
gezond geweest zijn.
Ik neem aan dat je EOBD codes bedoelt. (P0 er voor)
P0141 Verwarming lambdasonde Bank1 sensor na de Kat werkt niet (signalen of sonde controleren)
P0171 Lambdasonde(voor de Kat) Bank1 meet een te arm mensel. (bv map/maf/brandstofdruk?)
Ps degene die codes vermelden veel Auto ECU's kan je zelf op 2 manieren uitlezen.
A Merk specifieke software.(zie onder)
B EOBD zg Pcodes (zie boven)
Want BMW merkspecifiek codes betekenen
BMW met MS43 ecu betekend code 171 Gasklep unit noodloop positie onlogisch.
BMW met MS42 ecu betekend code 171 Gasklep unit storing.
BMW met BMS ecu betekend code 171 Mengsel fout.
Soms een beetje verwarrend dus al die codes.
Oiram
Helemaal met Davy eens, als carterklep en slang al vervangen zijn is de lmm defect, adapties lopen buiten bereik, vandaar het storingslampje. Deze zijn bij dealer uit te lezen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar