Auto geeft telkens een brandend motorcheck lampje(mil) Uitgelezen->
Fout in de verwarming van lambdasensor bank 1 sensor 2. meetwaarden bekeken van lambda 1 en 2 dik in orde.
Gemeten of er spanning 12v op de verwarming van sensor 2 kwam-> ja tijdens het draaien 12V op de sensor. -> voeding van verwarming dus in orde.
Lambdasensor 2 vernieuwd (originele sensor) foutcode gewist-> klant weer laten rijden-> 3 dagen later weer brandend checklampje en zelfde foutcode.
Motor loopt verder zeer mooi en trekt prima op e.d
Het lijkt me toch dat de bedrading gewoon goed is omdat na het starten gewoon 12V op de sensor komt.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je ook de exacte foutcode Remco?
Kan zijn dat de katalysator niet goed meer is en dan meet de sensor wel goed, maar krijg je de foutmelding (ik meen P0401) want de 2e sensor moet eigenlijk geen of bijna geen signaal afgeven. Die zit er puur ter controle van de werking van de kat. Doet hij het wel, dan is de werking van de katalysator onvoldoende.
heeft de foutcode wel betrekking op de verwarming moet je ook de massa eens meten.
Welke foutcode krijg je?
Hij geeft telkens foutcode A9 lambdasonde 2 verwarmigskring funktionerings storing. En foutcode AB Brandstoftoevoer funktionering storing heeft er ook een keer in gestaan.
Uitgelezen met KTS. Zal de volgende keer eens kijken of ik ook gewone Pcodes kan zien.
Volgens mij betreft foutcode A9 de verwarming van lambdasonde 1 (of te wel Vóór de kat).
Ik zal inderdaad de lambdaverwarming voor de kat nog eens doormeten. Zou kunnen dat de diagnos-app de sensoren omdraait. Auto komt a.s week weer langs. Dan laat ik weer meer weten.
De BMW is afgelopen week weer langs geweest en wat opviel in de meetwaarden was dat lambdasensor 1 (dus voor de kat) niet meer regelde maar op ongeveer 500Mv bleef hangen.
Terwijl hij 90graden was, even op toeren en hij regelde weer. Dit leek mij niet normaal heb om deze reden sensor 1 vernieuwd en de auto is niet meer terug gekomen tot nu toe.
Tevens was er nog olielekkage ontstaan, Dit werd veroorzaak door uitgedroogde O-ringen tussen het oliefilterhuis en motorblok.
Ook brand het airbaglampje nu. Dit komt doordat de zitmat. van passagiersstoel niet goed werkt. Hier heb ik een vervangingsweerstand voor kunnen bestellen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar