close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: geen compressie meer bmw320 d

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d 136pk

hallo,
ik zit met t volgende probleem,ik ben vorige week terug van vakantie gestrand met mijn auto,ineens op de snelweg een groot rookgordijn.
de motor lag voorin flink te schudden en t vermogen was ook weg.ik ben de volgende dag met n ambulance opgehaald en er niet meer mee gereden.
ik heb de auto uit laten lezen met n universele tester en daar kwam uit dat er n probleem was met de verstuiver die met die druksensor erop.
na test bleken alle 4 de verstuivers niet veel meer te zijn,deze zijn vervolgens alle 4 door gereviseerde vervangen.nu blijkt dat t niet geholpen heeft want probleem is het zelfde.vervolgens compressie gemeten en voorste 2 zijn goed,de 3e nog maar half,en op de 4e krijg ik bijna nix,ook is er al de nodige olie uit het carter verdwenen.weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?hopende op n reactie.

Geplaatst door

bas929 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Turbo kapot?

pieter_galant 0

14 jaar

laatste cilinder geen compressie en alle olie op gezopen en flink rookgordijn ,gat in de zuiger,of kan ook nog de koppakking doorgeslagen even cilinder lektest uit laten voeren heb je meer zekerheid,, als je turbo kapot zou zijn moet je nog compressie hebben.

Dat ligt eraan waar de eventuele onderdelen van een kapotte turbo zijn gebleven. Een kapotte turbo is zo te controleren.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

je oké als je het zo bekijkt,dat er stukken naar binnen zijn gegaan en schade hebben aangericht,ik bedoel al zou je je turbo eraf pakken dan nog moet je compressie hebben

Klopt, dit zijn ook dingen waar je er met uitlezen niet zomaar uitkomt. Wat voor kleur rook kwam er uit de auto. Zit er olie in de uitlaat. Is de turbo nog heel. Die dingen zijn makkelijk te controleren.
Ik denk dat je een overleden motor hebt waar je niet teveel meer aan uit moet geven. Er is zeker een hoop schade in de laatste 2 cilinders ander had je daar wel compressie gemeten. Het lijkt erop
dat er iets is afgebroken in het inlaat gedeelte en dat is waarschijnlijk in 1 van de cilinders terecht gekomen. Heb je niets bijzonders gezien toen het inlaat spruitstuk eraf lag?

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.