BMW 5-Serie: Groen startlampje brandt niet en blok slaat niet meer aan.

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: E34/M21

Hoi,

Het volgende probleem doet zich voor:
Ik wil auto starten, moet eerst dus voorgloeien en wacht dan tot het groen start lampje op dashboard gaat branden, maar dat doet het nu niet meer. Als ik dan toch de sleuterl doordraai dan draait de startmotor wel stevig door, maar het blok slaat niet aan.
Gistermorgen (bij koude start) ging het startlampje wel weer branden en blok sloeg gelijk aan! Ik zette hem daarna uit en probeerde opnieuw en weer geen groen lampje en dus ook niet starten.
Vanmorgen weer niks bij koude start.
Eerste verstuiver lekt wel een beetje, maar daar rij ik al heel lang mee zonder problemen?
En ik zie een luchbelletje in de leiding van de dieselfilter naar de pomp. (Systeem ontlucht zich normaal vanzelf)
Ik wil wel nog vermelden dat ik het blok na het vervangen van de filters heb ontvet en afgespoten en er daarna nog een week zonder problemen mee heb gereden. Zou het iets met vocht te maken kunnen hebben? Ik zou graag nog het startrelais willen doormeten, maar ik weet niet waar dat zit.
Wat kan hier het probleem zijn dat het blok niet meer aanslaat? Graag had ik wat hulp.

Groetjes Sanny

Sanny77

Geplaatst door Sanny77 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

temp sensor van gleoi relais controleren en gloei relais zelf
zit onder de motor kap in een kast dacht rechter scherm
kan ook een defecte gloeier zijn

Sanny77 (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor je snelle antwoord Jerry :)

Die kast bedoel je waar de ECU ook zit? Maar ik zal es kijken of ik dat ga vinden.

Sanny77 (0), 15 jaar geleden

Ik zie daar 3 relais op rij zitten. Een rode, een gele en een bruine.
Hoe kan ik zien of die nog werken? Kan ik dat doormeten?
Ik heb een multimeter. Wil je ook nog even uitleggen hoe ik dat het beste doe?

Doe alles graag zelf, áls ik het kan :)

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

meten of je voor t relais spanning hebt en of je met contact aan in de gloeitijd spanning op de gloeiers krijgt
als je er voor wel en na t relais geen spanning meet is denkkelijk t relais niet bekrachtigt
controleer dan de temp sensor
die stuurt de ecu aan

Sanny77 (0), 15 jaar geleden

er zit inderdaad wel spanning voor het relais, maar geen spanning op de gloeiers en ik ben trouwens vergeten te melden dat ook het voorgloeilampje niet meer brandt. Dus lampje van de inpuiting wel, maar voorgloei en start lampje niet.
Ik weet niet waar ik de temp sensor kan vinden. Is dat de zwarte kabel met een zwart kapje die vooraan zit?

Alvast bedankt voor je moeite. Ik moet even weg nu.

Sanny77 (0), 15 jaar geleden

Zekering/overbrugging in het kastje was volledig door. Zal dus ergens kortsluiting zijn geweest neem ik aan.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

meet de stroom over de gloeiers eens
kan er 1 zijn die defectis en sluiting maakt

Sanny77 (0), 15 jaar geleden

Zekering is gemaakt. Gloeit weer voor, lampjes branden en blok slaat gelijk aan. Maar ik zal die meting voor de zekerheid nog doen. Bedankt hoor!!

Sanny77 (0), 15 jaar geleden

Heb net de metingen gedaan. Hebben alle zes spanning van 10,6- 10, 7. Is dat ok?

Sanny77 (0), 15 jaar geleden

Ah ik heb spanning gemeten ipv stroom. Ga ik morgen doen :)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.