dat ik niet in een erkende bmw garage werk hebben we toch een gt 1 gekocht het echte probleem is eigenlijk dat wij niet op cursus kunnnen dus echt goed mee werken is dus een klein probleem fout analyse is het probleem niet maar wel het coderen en programeren zoals nu na het inbouwen van een cd wissellaar wie heeft ook dat probleem en wie kan mij helpen aan cursus materiaal of andere oplossingen dank bij voorbaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krijg je geen uitleg als hem gekocht hebt.Cod/progr, gaat via de knop "wisselen", de rest gaat eigenlijk vanzelf.
bij het na inbouwen van een wisselaar, en dan programmeren met de GT1? bij welke auto bijv?
ik wist helemaal niet dat die dingen ook door niet dealers aangeschaft konden worden, hoe zit het dan met software-updates enzo? en de verbinding met duitsland?
wat wil je weten over de GT1 dan?
doordat de europeese markt open is konden we ons dat aanschaffen in belgie toch we hebben ook een daelernummer we krijgen ook altijd de nieuwste updates maar kunnen niet op cursus gaan en dat is het probleem cd programeren is van een e60 lukte niet omdat de vm module stuk is maar het grootste nadeel is om er mee te leren werken ( programeren toch)
19 jaar
Met de GT1 kun je alle bmw modellen programmeren, coderen, storingen uitlezen e.d. Er mee omgaan leer je vanzelf door het vaak te doen, de orginele beschrijving die er bij zit is heel summier en gaat eigenlijk over de bediening, geloof mij dat weet je allang.Bij bmw krijg je per auto of motor een cursus dan kot ook het omgaan met de testers aan bod omdat dit eigenlijk continu veranderd, door ervaring gaat het steeds beter.
Bij een E60 moet je programeren via de CIP.probleem is wel dat je over de laatste updates moet beschikken, zelfs een dealer heeft deze niet altijd, daarom rijden er wel eens auto's die een nieuwere softwareversie hebben dan de GT1.
Noem eens enkele problemen die je hebt met de GT1, misschien kan ik je helpen.
Die cd programeren, waarschijnlijk bedoel je de CCC, bij een E60 wordt vanzelf aangegeven welke maatregelplannen er worden genomen.
Ik hoor het wel, succes.
Arnold zijn deze voor jullie niet in Duitsland te koop, Nederlandse dealer of importeur zal wel moeilijk en vooral lastig doen.Of ze zijn in Rijswijk onbetaalbaar.
wij als dealer hebben de DISplus, en een SSS (programmeerstation)
DISplus en GT1 zijn in principe hetzelfde en hiermee kan met de nieuwste CIP software niet meer geprogrammeerd worden, wel de oudere auto's maar E60/61, E65, E87 enz niet meer. omdat deze auto's zijn uitgevoerd met glasvezel en de GT1 en DISplus hiervoor te traag en te simpel zijn, is de SSS in het leven gekomen en word gebruikt in combinatie met OPPS en OPS die via de EOBD en glasvezel aansluiting werken. SSS werkt ook via normale diagnosekop maar het programmeren van breinen die via de vezel communiceren is dan zeer risicovol, zeker als het gaat om de CCC programmering.
Ja, het klopt wel wat je zegt, wij programmeren met de DIS via een netwerk die is aangesloten op de SSS.
Maar Guido kan wel gewoon coderen, programeren en CKM instellen, ook via de CIP.Programeren via de MOST is lastiger.
Maar Guido wat was nu het probleem met die E60 ???
vanaf CIP 15.0 kun je niks meer programmeren hoor via alleen de DIS of GT1, omdat de installatie geen SSS herkent en dus alleen Progman installeerd word om de SSS te bedienen.
door veel te proberen is het gelukt om die cd speler te programeren van die E60 , de laste cd krijgen we ook opgestuurt maar ik zoek eigenlijk een cursus of andere zaken om er goed leren mee te werken of weten jullie soms waar ik een cursus kan volgen voor niet dealers want ik zou graag er zeer goed kunnen werken dank u en een goed en voorspoedig 2005
19 jaar
welke CIP versie heb je nu dan
de versie is administratie 4.3.6.basissysteem cd 39.0 v 39.02.01
19 jaar
daar zie ik geen CIP versie bij staan.
vs-42rebs registratie/index13 015/002-5 programmabeschrijving cip vanaf sercice11.0 CIP V 11.0
19 jaar
daar was ik al bang voor, we zijn nu al bij versie 15.1.
je hebt dus een aardige achterstand en de nieuwe auto's kun je met deze versie niet programmeren omdat ze niet herkend worden, vanaf versie 15.0 kun je helemaal niks meer want dan is een SSS nodig.
back to the 8ties?
19 jaar
op sommige momenten denk ik dat ook Mark, met al die electronica en software storingen word het er niet leuker/makkelijker op.
als ik jouw was zou ik de nieuwe sofware ook niet laden want dan lukt het programeren van de oudere modelen ook niet meer
dan doe je toch iets verkeerd hoor, wij hebben nergens geen last van hoor, draaien nu op V15.2
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar