BMW 5-Serie: harde koelslangen bmw 525tds

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500cc

Heb voor een maanden geleden mijn koppakking laten vervangen bij een
revisiebedrijf , deze heeft de kop gevlakt en afgeperst en het bleek goed te zijn .
Vervolgens hebben ze de koppakking vernieuwd , en de auto reed goed tot vorioge week .
Toen begon hij in de file wat warm te worden en heb ik hem meteen uitgezet.

Vervolgens is de visco vervangen van de ven . Hij word nu niet meer warm maar hij heeft wel harde koelslangen en de koelwater wil er na een stuk rijden al uit . Wat kan de oorzaak zijn ????

gio26

Geplaatst door gio26 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als ik het zo lees bouwt hij flink wat druk op en meestal is de oorzaak een defecte koppakking of gescheurde kop.

Hij is 'wat warm geworden' maar wat versta je onder warm ? iets hoger als normaal,of voluit in het rood ?

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

scheurtje in je kop ???

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=sinterklaas]scheurtje in je kop ???[/quote]
Dat zeg ik....Gamma

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

haha idd had erover heen gelezen.
foutje bedankt.
warm is echt warm dus in het rood.
iets boven normaal moet de auto makkelijk aankunnen.
groetjes

gio26 (0), 14 jaar geleden

hij is maar iets over de helft gegaan ongeveer driekwart waarna ik hem meteen uit deed.

ik ben er gisteren mee terug gegaan en ze controleerden de druk in de koeling , die te hoog bleek te zijn .

overigens is het een gerenomeerd bedrijf waar het is gebeurd . Ze gaan de kop er weer afhalen.

sytze (0) PRO, 14 jaar geleden

9 van de 10 hebben niet alleen een lekke kop maar ook een scheurtje in de kop. Dit openbaart zich vaak niet als je het bekijkt maar het zit er wel. Vergeet niet dat de eerste keer er ook een oorzaak moet zijn geweest dat de kop ging lekken. Wellicht is de visco koppeling de oorzaak van het warmlopen geweest en is ie nu gewoon weer lek.

Sytze

gio26 (0), 14 jaar geleden

de kop is wel gevlakt en afgeperst op bedrijfstemparatuur

sytze (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan denk ik dat je visco koppeling al die tijd niet goed gewerkt heeft en de oorzaak van de eerst en de tweede koplekkage is. Dan heb je weliicht mazzel en hoeft er alleen maar een nieuwe koppakking weer in.

gio26 (0), 14 jaar geleden

[quote=sytze]Dan denk ik dat je visco koppeling al die tijd niet goed gewerkt heeft en de oorzaak van de eerst en de tweede koplekkage is. Dan heb je weliicht mazzel en hoeft er alleen maar een nieuwe koppakking weer in.[/quote]
heb vandaag de garage gebelt en ze zeggen dat met de pakking weing aan de hand was ......
morgen worde de kop afgeperst.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

door de telefoon zien ze niet wat met de kop/pakking aan de hand is..

Even afwachten tot morgen,we zijn benieuwt.

gio26 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]door de telefoon zien ze niet wat met de kop/pakking aan de hand is..

Even afwachten tot morgen,we zijn benieuwt.[/quote]
aangezien het feit dat de auto in de garage staat hoeven ze niet te kunnen zien
door de telefoon . Ik belde ze op met de vraag of ze al wat wisten snappie??

Vandaag of officieel gisteren belde de eigenaar van de garage mij op. Hij zei dat na afpersen van
de kop er een scheur bleek te zijn. Ik heb misschien 1200 km gereden na de vrige reparatie van de
koppakking met vlakken en afpersen. ze hebben de onderblok ook getest die bleek goed te zijn maar toch
heb ik daar een hard hoofd over in . Ze hebben nu een splinternieuwe kop besteld.
ik betaal ze absoluut nikssss

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.