Dit weekend wilde mn auto niet starten. Startmotor en fan draaiden wel, maar hij sloeg niet aan.
Hij had hiervoor geen enkel probleem met starten, het was altijd starten-lopen. Ik had er de hele vorige week niet mee gereden, heeft een dag of 5 stil gestaan.
Na uitlezen kwam foutcode '18 EWS Signal : not present or faulty / Signal Camshaft (MS43)' te voorschijn.
[url=http://img235.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img235.imageshack.us/img235/9950/...[/img][/url]
Deze code is gereset en vervolgens heb ik een paar keer proberen te starten. Na controle bleek deze code niet terug te komen. Het is hiervoor wel een KM of 5000 geleden voordat ik hem heb uitgelezen, deze code zou er al veel langer in kunnen zitten.
Vervolgens gecontrolleerd of er wel een vonk was: die was er.
Vervolgens de brandstof pomp gecontrolleerd: deze doet het ook goed (pompt ook een paar seconden na het op contact zetten).
Omdat de pomp het wel deed heb ik de auto een paar keer achter elkaar op contact gezet (sleutel uit het contact slot gehaald tussendoor) om de pomp een paar X brandstof te laten pompen. Hierna weer proberen te starten, dit ging al een stuk beter, met een beetje gas geven sloeg hij aan. Na een minuut de motor op 1500 toeren te laten draaien liep hij zelfs stationair weer goed.
Nu is het probleem ook weer weg. Na een dag niet rijden start hij meteen weer en loop hij ook weer goed. Houst verder ook niet in.
Zou dit het brandstof filter kunnen zijn? Of is er nog iets anders wat ik kan checken (pressure regulator bij het blok?).
Ik ga sowieso het brandstof filter maar vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
daar zou ik ook eens mee beginnen yvan,
anders even de brandstofdruk meten en controleren op lekkage van de slangen,aansluitingen etc..
verdenkt één van deze 3 dingen van je probleem,lekkage brandstof waardoor druk wegvalt,pomp defect,brandstoffilter verstopt!
Stefan
he yvan,
Ik heb dit probleem ook al eerder gehad. Het bleek achteraf de luchtmassameter te zijn. Bij mij was de klep scheef van dit ding waardoor er te veel benzine maar te weinig lucht in de motor kwam, waardoor de motor verzuipt. Ook ik heb eerst het probleem gezocht bij het brandstofsysteem. Ik zou eens kijken naar de luchtmassa meter
mvg
Wesley
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar