close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Nieuwe motor gestoken -> heeft geen KRACHT - Help!!!

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320D 150pk

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Ik heb een nieuwe motor in m'n wagen gestoken. BMW 320D 150pk. Deze nieuwe motor heeft amper 15000km en is van bouwjaar 2003.
mijn wagen is van bouwjaar 2002.
De "computerdoos" is van m'n oorspronkelijke wagen.

Alles marcheert maw de motor draait zonder bijzondere geluiden enz...
Er is 1 PROBLEEM : de motor heeft geen PK's.
Zijn verbruiksmeter gaat ook niet ver genoeg.
Heb ondertussen al geprobeerd om mijn "oude" LMM (Luchtmassameter) te monteren maar zonder resultaat.
Als ik de fiche van de LMM uittrek is er geen verschil in rijprestatie.
Is er hier een specialist hoe ik hier uit geraak ?
Wat kan ik hoe controleren ?

Zou deze nieuwe motor moeten herprogrammeerd worden ?

Indien mij hier iemand deftig kan helpen wens ik er ook een vergoeding voor te betalen

Ik rij ondertussen al 4000 km met dit "slakkebeestje" en ben het nu echt beu (wetende dat er zich 150 pk schuilhoudt)...

Alvast bedankt!!!

Geplaatst door

chrisd (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

chris

heb je van die 'nieuwe' motor alles omgezet in je bestaande auto ?

zo ja,laat hem eens uitlezen en kijk eens naar eventuele storingen,

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Ik denk dat jou cumputer niet correspondeerd met die van de nieuwe motor,probeer het eens met de computer die bij jou nieuwe motor hoort.
Gr Stan

stan 0
badge

18 jaar

Hallo,

Alvast bedankt met uw reacties.
Ik heb m'n wagen al eens laten uitlezen via een bosch computer.
Er waren enkele fouten aanwezig, die allemaal zijn verwijderd ...
Er waren geen specifiek "gekende" fouten maw de errorcodes waren niet gekend ?!

De computerdoos van de nieuwe motor heb ik er helaas niet bij gekregen...

Heb eens gesproken met een bmw garage en die zeiden dat ze daar +/- 2h werk voor nodig hebben om alles te analyseren...

Weet iemand toevallig hoe ik kan WETEN ofdat :

- mijn turbo goed werkt
- mijn LMM ok is
- mijn ventielen werken
- ...

Thnx!

chrisd 0

18 jaar

Ik heb in de nieuwe motor niets overgezet behalve starter, aircopomp en alternator ...

chrisd 0

18 jaar

computer hoef je niet van je nieuwe motor over te zetten(als je hem zou hebben) , want die zal nooit starten ivm je chassisnummer wat niet overeen komt.

je turbo kun je wel even globaal controleren door even vol gas tegeven, en dan te kijken ofdat de wastegate aangetrokken wordt.

weet je zeker dat je alle vacuumslangen goed hebt aangesloten?? of niet poreus zijn?? dit is namelijk een standaard probleem.

marcel6952 0
badge

18 jaar

marcel,

bedankt voor de info.
normaal gezien zouden alle vacuumslangen correct moeten aangesloten zijn.
Ik kijk het morgen voor alle zekerheid nog eens na.
De slangen zijn zeker niet poreus aangezien de meeste van de "nieuwe" motor zijn.
Weet jij toevallig waar er over of onderdruk op welke slang zit ?
bvb de slangen naar het luchtdrukvatje, enz ... ???
hoe komt het dat de wagen met of zonder fiche LMM aangesloten +/- hetzelfde rijdt ?
kan er een of andere zekering kapot zijn ?
Voor alle duidelijkheid: de wagen rijd zeer "lam".
hij heeft ietsje meer "power" vanaf +/- 2700 t/m en rijdt dan iets vlotter tot z'n +/- 3700 t/m
daarna komt hij terug "op z'n gat" en dan probeer ik snel te schakelen (lieft nog boven z'n 2500 toeren voor de volgende versnelling...)
Als ik bvb 2000 t/m rijdt in 4de vitesse dan duurt het een eeuwigheid totdat hij er 3000 t/m doet ....

Waarschijnlijk veel blabla maar het kan misschien helpen om jullie een beter beeld te geven...

Bedankt voor de reactie(s) !

chrisd 0

18 jaar

marcel

waarom zou een auto met een andere computer niet starten ?

bedoel je dit probleem met het chassisnummer bij deze auto ?

Stefan

stefan84 0

18 jaar

stefan: als je een andere computer (brein) aansluit, dan komen en, je chassis nummer niet overeen met de auto(lichtmoduul o.a. waardoor de auto zegmaar het moduul niet accepteerd) en de EWS gegevens zijn verschillend.

dus dan zou je het EWS moduul met de daarbij behorende sleutel moeten hebben, om hem te kunnen starten.

zoals chris beschrijfd , zou ik toch eens een andere luchtmassameter proberen, of je kunt bij de dealer de codeernummers uit je luchtmassameter laten lezen.

het is namelijk zo, dat er nieuwe nummers in de luchtmassameter gezet kan worden( parameters) zodat je motorcomputer de waardes anders verwerkt.

hierdoor neemt je trekkracht enorm toe, zonder dat je de luchtmeter hoeft te vervangen (mits hij niet defect is maar dat kun je zo niet zien natuurlijk)

marcel6952 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.