hallo,
deze bmw wordt te heet, thermostaat gaat open, koppakking test is ook goed waterpomp vervangen, viscovan is inorde, kachel word niet warm. systeem afgeperst en druk loopt niet weg.
heeft er iemand nog een idee?
groeten ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ruud
laat me raden,het is een 320 / 325 ?
je hebt lucht in je systeem!
haal de bovenste slang van de radiator,en vul hem daar bij,tot dat alles eruit komt,erna bijvullen in expansievat..
verwarming op warmste stand draaien en ventilator op stand 4..
laat de auto lopen tot dat deze goed warm is,geef zo nodig ook een beetje gas bij..bijvullen tot dat het peil is bereikt!laat hem nog even lopen,of rij een stukje,en draai erna nog ff het ontluchtings schroefje open ( naast de dop ) tot er geen lucht meer uitkomt..
zoals je vaker hoort zetten ze de auto op een helling,of krikken ze hem op..dat vergemakkelijkt het ontluchten zoals de zeggen,maar merk er weinig van,vind nog altijd het makkelijkst om hem bij te vullen door de slang..
let ook even op,of beide slangen van de radiator even warm worden,dit als de motor op bedrijfstemp. is.
Succes
Stefan
even kijken of je radiateur niet verstopt zit
als er eventueel lucht inzit kachel voledig open blazer op stand 1 en niet op 4 contact aan en heel rustig afvullen want als het een 6 cil is dan moet je dit zorgvuldig doen en niet via een koelslang
draai de ontluchtings plug eruit en vul hem rustig bij(koude motor) vervang de thermostaaat voor de zekerheid gaan altijd kapot vooral als de motor heet is geweest.
als je hem afhebt gevuld moet er bij wat hogere toeren een waterstraaltje boven in het expansievat spuiten. vooral niet te warm laten worden je kunt hem beter een keer meer aflaten koelen.
gr joost
hallo,
bedankt voor het meedenken. het was inderdaad lucht.
heb em nu goed ontlucht.
bedankt,
groeten ruud
ruud
hoe heb je hem nu ontlucht ??
Joost,
er is niks makkelijkers dan een 6 cilinder door een koelslang te vullen,dan sta je niet zo te kloten met dat ontluchten en het werkt prima!! en waarom stand 1 i.p.v. 4 ?? dat waterstraaltje zie je niet bij koude motor!en wat bedoel je met warm worden ?
is mij nog nooit gebeurt tijdens het vullen via een slang..
Stefan
18 jaar
heb gaatje in thermostaat geboord, afvullen en laten draaien met kachel op stand 4 en af en toe ontluchtingsnippel op radiateur open gedraaid. en alles werkt weer normaal
waarom heb je er een gaatje ingemaakt ?
zodat het proces sneller 'verloopt' ?
18 jaar
ik vond in ieder geval " bad het niet dan schaad het niet " en thermostaat was er toch al uit. was misschien onnodig, maar wou risico niet nemen dat achter de thermostaat toch nog beetje lucht bleef hangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar