close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Hercoderen kombi E39 via DIS

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: M52

Ik heb via VM ware en de carsoft 6.5 interface eindelijk DIS V44 aan de praat gekregen. Echter krijg ik bij diagnose een interne foutmelding voor de kombi. DIS geeft aan deze opnieuw te coderen en gaat ook naar het codering gedeelte toe. Maar wat gaat er eigenlijk gebeuren tijdens dit coderen ? Kan dit gewoon gedaan worden of zit er meer achter ?
Is er iemand die mij kan vertellen wat de vervolgstappen binnen DIS gaan worden ?

Moet er eventueel een acculader aangesloten worden ? Kan dit een gewione huis/tuin keukenlader zijn ?

Heb nu op de laptop werkend:
Carsoft 6.5
INPA/EDIABAS
Progman via VM ware
DIS V44 via VM ware

Geplaatst door

Marcel D (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ter aanvulling het resultaat van INPA. Er is ook iets met de airco lijkt me zo. Enig idee waar ik AUC Sensor en afwaterpomp kan vinden (eventueel met de TIS reparatie code) ? Enigste is dat de airco muf gaat ruiken als ik hem uitschakel voor een periode. De geur verdwijnt daarna. Kan dit door een probleem met de afwaterpomp veroorzaakt worden ? Airco is vorig jaar leeggehaald en gevuld. Ook is deze gereinigd via een spuitbus in het interieur.

[url=http://img294.imageshack.us/i/ikeerror.j...][img]http://img294.imageshack.us/img294/6981/...[/img][/url]

[url=http://img341.imageshack.us/i/aircoerror...][img]http://img341.imageshack.us/img341/1633/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Marcel D 0

14 jaar

AUC is vuile lucht sensor. Had laatst hier een ander model daar zat hij vlak bij de radiator (L onder)
Maar heb ze ook wel rechtsboven naast de radiator zien zitten.
De AUC zorgt ervoor dat met vuile lucht buiten de auto de lucht alleen in de auto gaat circ.

"Moet er eventueel een acculader aangesloten worden ?"
Dit bouwjaar accu goed vol (of je eigen lader erop)
En verder zoveel mogelijk in de auto uitzetten.

Oiram

Bedankt Oiram.
Lijkt mij iets van een draadbreuk of corrosie. Ook de afwaterpomp zit hier in de buurt (beneden bij de radiateur).
Nu nog iemand die mij kan zeggen of hercoderen nog verrassingen brengt. Denk dat ik wel de ZCS (centrale codeersleutel) moet bewaren voor het geval dat hij hierom gaat vragen. Hopelijk dat de DME en EGS dan wel herkend worden in DIS. Wel vreemd, want de andere 3 programma's herkennen de DME wel. EGS geeft al vanaf het begin leesproblemen. Misschien ook een vuile/gecorrodeerde stekker.

Marcel D 0

14 jaar

ZCS is uit te lezen uit de EWS. (Ik maak altijd even een scherm afdruk voor de zekerheid)
Ik zou wel voorzichtig zijn met het zo maar even veranderen ervan.

EGS niet uit te lezen
Dit bouwjaar gaf nog wel eens communicatie problemen door een te hoge of te lage accuspanning.
Is dan heel goed mogelijk dat er toevallig een computer niet uit te lezen is.
Moet wel zeggen dat het dan vaak aan de interface ligt.

Ik heb verschillende interfaces getest en als de ene een computer niet vond (geen communicatie) bleek een andere interface weer wel te communiceren.
Ik heb wel eens wat getest en soms was het plaatsen van een kleine weerstand naar plus (of massa) genoeg
om een computer wel uit te kunnen lezen.
Maar daarna bleek een andere computer weer niet uit te lezen.
Dat is gewoon een nadeel van sommige imitatie interfaces.

Als je verder geen problemen met de EGS hebt denk ik toch eerder aan een diag soft of interface probleem.

Oiram

Ik heb beide sensoren gevonden. Nu even op wat beter weer wachten.

EGS geeft half/half problemen. Bij harder dan normaal afremmen, schakelt de bak naar vrij. daarna duurt het een 2 seconden voor hij weer inschakelt.
Zit aan een oliewissel te denken. Maar wilde eerst kijken of er via INPA/DIS een storing te lezen was. Maar krijg in beiden een foutmelding op EGS.
DME niet te lezen is alleen in DIS. maar dit kan veroorzaakt worden door de fout in IKE. Dacht dat de melding in de IKE te maken had met ontbrekende codeersleutel. En deze lijkt voor de DME bepaling nodig te zijn ?

Nu eerst een lader vinden die de 13,5 / 14 volt haalt.

Gr,

Marcel D 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.