Goededag,
Enkele weken geleden is mijn BMW 320d van bouwjaar 1999 de motorblok vervangen.
Een van de zuiger had een gat erin. Nu na het vervangen van de motor is er een hevige trilling ontstaan vanaf 2000 toeren.
Als je in z'n 3 naar 4 en naar 5 schakelt en op het snelweg vol gas trapt heb je een hevige trilling dit gaat door tot aan 4000 toeren. Daarna wordt het minder maar je voelt het nog steeds trillen. Ook heeft deze geen vermogen. Turbo werkt wel, want in z'n 2 vol gas geeft trekt die goed op.
Wat kan het probleem zijn. Heb de auto sinds april 2009 en heb jammer genoeg juli 2009 mee kunnen rijden, daarna tot okt 2009 stond die bij het garage. sinds begin okt rijd ik er mee.
HELP HELP HELP
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
Het trillen kan samen hangen met het slechte lopen, of bv door het 2-massavliegwiel.
Ik zou beginnen met de auto te laten uitlezen, kijken welke storingen erin staan en die even hier plaatsen, en vanaf daar verder zoeken, ook even in de meetwaarde blokken kijken of er afwijkingen te zien zijn, zou er ook niet al te ver meer mee rijden, het kan meer schade aan de motor richten op deze manier omdat je niet weet waardoor het veroorzaakt word.
Is alles goed aangesloten en zijn de vacuumslangen e.d. in orde ?
Liep de oude motor wel goed ? Wat ik me afvraag, hoe is dat gat in de zuiger van dat andere blok gekomen ?? foutieve afstelling / timing / software ?
Hij heeft van Juli tot Oktober in de garage gestaan, hebben ze toen niks gevonden ?
Gr Stefan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar