BMW : hikken, echt alleen in de laag toeren gebied vanaf 600 tot 1500

Beste mensen


Ik ben momenteel bezig met het opzoeken van een sporadische storing van auto: het is een bmw 323i 2,5L 6 cilinder in lijn, benzine met de blok M52TU van 1998 handgeschakeld.



Auto is pas naar BMW Dealer geweest. Voor de diagnos uitlezing leverde helaas niks op! Maar echter heb ik het probleem van dat de auto hikt bij vanaf stationaire toeren totdat ik in z’n 3-de zelfs in z’n 2-de versnelling laten optrekken…….Met het hikken bedoel ik een scherpe neg. piek die in de vermogens grafiek, dus duidelijk bedoel ik anders met inhouden!.......Omdat Ik jou langs op het BMW fourm gezien met jouw identieke probleem……wat komt heel erg dichtbij de symtoon wat mijn auto ook toevallig vertoont…daarom probleem ik op deze onaangekondigde wijze uw mening vragen of hoe is het bm,et jou e36 is gegaan. BMW dealer zegt dat ze alleen reparatie en/of toetsen alleen willen uitvoeren indien nav storingen in het register middels computer de aanwezigheid toonbaar zijn.! Dus ze hebben mij weer na betaling voor niks naar huis gestuurd!



Hoe test je de bobines? Die zijn wel van 8 jaar oud!

Aman

Geplaatst door Aman (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Aman (0), 18 jaar geleden

help is dit het basis symtoon van misfire , 6 x bobine moet vervangen worden!? hoop van niet

stefan84 (0), 18 jaar geleden

waar heb je zelf dan al overal naar gekeken ?

een missfire zou hij toch wel moeten aangeven..

Aman (0), 18 jaar geleden

bedankt Srefan,voor je snelle reactie,, laat ik het probleem maar nog een keer kort omschrijven, het was geen "inhoudend optrek", maar om nog beter te zeggen, het was afslaan van motor bij "rollende" optrek vanaf nullast naar vollast in z'n 2-de en/of 3-de versnelling.. In een hele kort moment voelbaar, daarna bij voorbij 1000 toeren verloop de motor gewoon verder pefect. Ik ben van plan toch zowel de nokkenas als krukas sensor gaan vervangen. maar Ruud, kan het nog zijn dat de TPS sensor van gasklephuis die het verschil van nullast en vollast vervaagt ??
want jongstleden heb ik beide storingslampen "EML + ASC" op dashboard gehad, wat volgens TIS zal deze aan het gasklephuis en/of gaskabel instelling moeten liggen.......weet niet meer! help Ruud...met meedenken pls
boubines zijn van 2 jaar, bougies van 0,5 jaar drukregelaar 0,5 jaar oud..

Er komt hierbij nog een extra zoek infomatie:
Ik voel altijd al een rare onderbrekend elektro-mechanische tegendruk op het gaspedaal vanaf het moment dat ik de contactsleutel in stand II "alle elektriche auto onderdelen onder stroom" aanzet tot op de snelweg! en wanneer als ik de motor helemaal uitzet, sleutel weghalen, dan gaat dat rare tegendruk op gas pedaal opeens helemaal weg! gaskabel en de mechanisch deel van gasklephuis gecontroleerd was helemaal goed....alleen zat daar aan ene kant van huis en zwarte doos ingesealt.....met bedraden die ergens naar toe. zal dat erin een stappenmotor van cruiscontrole inclusief de TPS sensor zitten????ik heb van een BMW specialist gehoord dat een fly by wire systeem is. Wat hangt er nog meer tussen vanaf het punt van gaspedaal t/m het veertje van gasklephuis??
Auto is handgeschakeld!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.