ik heb een vraag je als ik heb gereden en voel dan aan de bovenste en de onderste slang als die warm zijn kan ik ze niet in knijpen is het normaal dat er veel druk op staat. als ik de dop een beetje los draai zodat de druk weg is kan ik ze wel beide slangen in knijpen.
groetjes dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dennis
het zou fijner zijn als je even je type e.d. vermelde !!
een beetje mogen ze wel 'hard' zijn,dat is normaal!!
maar keihard kan wijzen op een defecte koppakking..
Stefan
Kijk als de motor warm is dan zit er in de koelsysteem een bepaalde overdruk, dit is normaal. Je mag de dop van de radiateur nooit eraf draaien als de motor warm is, dit wegens gevaar op verbranding met heet water, temp. 85 á 90 graden.
De vuldop is afgesteld op 2.0 bar,dus de hoogste druk is 2.0 bar
Alles boven deze waarde zal via de dop weglopen.
18 jaar
let ook even op of de dop goed in orde is,anders werkt deze niet meer bij teveel overdruk!
18 jaar
Wat Stefan zegt klopt, de eerste modellen 3-serie('90ers) hadden probleem met de radiateurdop. Van de fabrikanten werden ze via de dealers vervangen door een nieuwe, ze gingen soms boven de 2.0bar open. Probleem wat je kreeg was dat de kachel-radiateur stuk ging door te veel overdruk. Gewoon een nieuwe dop erop,MVG.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar