Ik heb sinds een aantal dagen mijn bmw 320i e46 laten obd tunen, en sindsdien houd hij in bij bepaalde toeren als je het gas intrapt. (vooral tussen de 2 en 3 duizend toeren.) mij is toen verteld dat ik overmoest stappen naar Euro 98, dat doe ik nu een halve tank. Het is nu een stuk beter, maar toch nog niet helemaal lekker. help?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er een andere chip in gekomen?Indien geen andere chip erin gekomen is verhogen ze meestal de brandstofdruk softwarematig.Dit betekent meer brandstofgebruik en een aantal pk winst.In jouw geval denk ik dat ie teveel brandstof krijgt in dit toerentalgebied en zich verslikt lees benzine/ luchtverhouding niet meer ok.Tip breng hem terug in originele toestand en koop een m3 heb je pk genoeg.
tunen brengt altijd gekloot met zich mee.
Er is geen andere chip in gekomen. Ze hebben gewoon de motormanagement aangepast (het zelfde wat ze doen met een "andere" chip.) vroeger soldeerde ze de chip eruit, gingen de software uitlezen, herschreven die en soldeerde hem terug. Dit zelfde doen ze nu rechtstreeks in de boardcomputer.
M3's zijn nooit te koop in de prijsklasse waarin je zoekt ;)
Tunen brengt lang niet altijd gekloot met zich mee.
20 jaar
ik maak anders genoeg gekloot gezien, meegemaakt en gehoord hoor.
Probleem is opgelost.. stond te rijk afgesteld.
20 jaar
Arnold, het probleem is dat er teveel zijn die maar wat kloten... als je weet wat je doet en met de juiste apparatuur is een tuning zeer veilig.
weet ik, maar er zijn maar weinig die weten waar ze mee bezig zijn.
Inderdaad en dat maakt de spookverhalen...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar