BMW X3: indicatie emissieprobleem

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0d

Bij km stand 35.000 ging het lampje met indicatie "emissieprobleem" branden. Ik heb dan de luchtfilter vervangen en het lampje doofde maar ging na 50km terug oplichten. Na uitlezing van de wagen in de garage geen storing gevonden, indicatie gereset en gevraagd om even af te wachten. Nu na 500km terug emissiealarm. De wagen heeft verder geen vermogenverlies en ook de uitlaatgassen zijn ok. Zou het kunnen dat er een sensor vervuild is, want na het eerste alarm was er toch enige roetaanslag in de uitlaatpijp merkbaar. Hoe kan ik ook deze indacatie zelf reseten tot het probleem gevonden is. Welke toestel en software zijn vandaag beschikbaar voor particulier om dit op te volgen?

braekej

Geplaatst door braekej (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW X3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Met een bouwjaar van 2011 heb je toch gewoon garantie? Dit is dan het probleem van de BMW dealer.

Ik ben benieuwd hoe er vastgesteld is dat "de uitlaatgassen ok zijn".
Met een roetaanslag in de uitlaatpijp betwijvel ik dat. Mogelijk een probleem met het roetfilter.

longdude6634 (0), 11 jaar geleden

Zelfde probleem een keer gehad met het pierburg klepje, filtertje zat verstopt. Maar daar kwam wel een EGR storing naar voren, jij hebt niets.

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Reported by braekej
Wagengarantie is verlopen. Is maar 1 jaar. Heb waarschijnlijk te lang met eenzelfde luchtfilter gereden 15.000km vandaar de roetvorming. Dit is nu voorbij. Er is een volledig onderhoud geweest op 19.000km en de filter is toen waarschijnlijk niet vervangen want was nu erg vuil.
Is van deze motor type N47D20 de roetfilter en catalysator geen geheel en wordt deze niet automatisch gegenereed?

Pierburg klepje en filtertje zijn waar te vinden?


Reactie verplaatst door Moderator. @braekej: Om te reageren tekst invoeren in het tekstvak ONDER de laatste reactie.

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

1 jaar garantie maar?
Volgens de Europese wetgeving moet dan minimaal 2 jaar zijn (ingegaan in 2002).

Hans4040 (290) PRO, 11 jaar geleden

Wie een nieuwe BMW automobiel koopt, krijgt rijplezier gegarandeerd. Uw BMW dealer of Service Partner heeft met ingang van 2004 (afgiftedatum kentekenbewijs deel I) de garantie op de carrosserie tot in totaal 12 jaar en die op de lak tot 3 jaar uitgebreid. Voor de automobiel in zijn geheel (met uitzondering van zogenoemde slijtagedelen), alle Original BMW Onderdelen alsmede alle Original BMW Accessoires geldt 2 jaar garantie zonder kilometerbeperking.

Bron: BMW.nl

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Dus,op naar de dealer.

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

Report by braekej
Allen bedankt voor de info. Heb de garantieperiode op mijn faktuur eens nagekeken en inderdaad de wettelijke garantieperiode is 2 jaar. Zal dus bij de dealer maar op mijn strepen gaan staan.


Reactie verplaatst door Moderator. @braekej: Om te reageren tekst invoeren in het tekstvak ONDER de laatste reactie.
Online

braekej (0), 11 jaar geleden

We zijn goed twee maand verder en sindsdien is een eerste defekt gevonden nl. de dichtingen van een aansluitdarm van de turbo waren lek. Na het vervangen ervan probleem nog steeds niet opgelost. Wagen gaat volgende week opnieuw binnen en blijft er tot we een oorzaak vinden. Wordt vervolgt hopelijk met de oplossing.

braekej (0), 11 jaar geleden

Blijkbaar was de luchtmassameter defekt. Deze gaf geen juiste meetwaarden, of beter onstabiele meetwaarden bij verschillende motortemperatuur. Nu nog even afwachten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.