Ik heb een 320d uit 1999 model e46. Als ik ongeveer 2400 toeren in zijn 4e versnelling rijdt en ik geef gas om bijvorbeeld snel in te halen en ik blijf in die 4e versnelling dan houdt hij plots in en is niet of nauwelijks meer vooruit te branden. Het is net of ik dan niet meer versnel. Het duurt enkele seconden en dan komt hij toch. Dit duurt volgens mij te lang.
Dit doet hij overigens niet altijd. Ik heb het vermoeden dat de turbo het niet altijd doet of te langszaam op gang komt.
Ik heb nog garantie maar wil wel weten waar ik over praat straks bij de garage. Wie helpt mij verder.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk dat de Air Flow mass meter defect is.Heb het zelfde probleem ook gehad (ook 320d e46 uit 2000).Deze is vervangen onder garantie.Moest ook nog gecodeerd worden bij de daeler.
Loopt weer als de brandweer!!
Eindelijk maar toch zijn we erachter gekomen wat het was. Het bleek de turbo te zijn. Andere turbo erin en de auto werkt weer perfect en houdt niet meer in tijdens het vol acceleren.
De computer gaf geen storingen maar het euvel bleek bij een ander toerengebied te zitten. De computer teste slechts (alleen) bij een hoger toerental.
De luchtweger was al eerder vervangen eveneens de software dus daar heeft het ditmaal niet aan gelegen.
20 jaar
Nou Andre ik heb precies het zelfde probleem met mijn 320d..voornamelijk bij snelheden van 140-160 heb ik opeens geen power meer en blijft en is inderdaad niet vooruit te branden..heb LMM vervangen en laten uitlezen..geen resultaat wel 300 euro armer.....ik ga toch eens naar de turbo kijken..het vreemde is natuurlijk dat ie het soms wel en soms niet doet..je zou zeggen..of stuk of heel...
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar