Goedendag,
Ik heb het volgende probleem,
Bij het accelereren houd de auto in,alle slangen van de vacuüm zijn nagekeken,hij is uitgelezen,en alle gegevens zijn perfect.
Het vreemde is ook dat de vacuümmeter niet goed reageerd,als ik vol gas geef,dan na verloop van tijd gaat hij eens een keer de hoek in,
en dat is exact hetzelfde als ik het gas loslaat zodat hij afremt op de motor.Mijn eerste gedachte was ook dat er een vacuümslang was gescheurd
maar dat is het probleem niet.De auto heeft nu 147000km gedraait,en is van 1991,mocht het makkelijk zijn om te weten.
Wie oh wie kan mij helpen,want het is niet fijn rijden zo.
Groeten Danny.
PS:Ik weet dat het er twee keer op staat,maar ik krijg de ander niet veranderd van bouwjaar met bewerken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij mijn auto (525i 24v 1990) was het de lambda-sonde die de veroorzaker was van een inhoudende motor. Dat is een soort plug die in je uitlaat geschroeft zit ter hoogte van je katalysator. Nieuwe erin en probleem weg, bij mij tenminste. Bij het uitlezen was er toen ook geen foutmelding te vinden.
Misschien heb je er wat aan.
Dat is vreemd dat zoiets niet met het uitlezen eruit rolt.
In elk geval bedankt voor de tip,ik ga er wat mee doen.
Als nog meer iemand een tip heeft,dan is dat altijd welkom.
18 jaar
je kan de lambasonde ook ff testen of het laten doen..
zo'n sonde kost +/- 150,- bij de dealer.
en om deze meteen te vervangen terwijl je niet weet of hij defect is,zou ook zonde geld zijn..
Stefan
18 jaar
zou eerts bougiesen kabels e.d controleren.zyn deze motoren gevoelig voor.
Dat van die bougies was ook al tegen me gezegd,maar vond het nogal vroeg om ze er uit te halen omdat ie december 2005 nog een grote beurt heeft gehad bij een km-stand van 132000km.Maar ik moet er toch maar eens aan geloven om ze er uit te halen.
De tip om de lambda-sone te testen had ik nog niet over nagedacht,maar zal ik zeker eens laten doen,neem aan dat je dat niet zelf kan testen?
Bedankt heren,ik laat het weten of het euvel daar in zit.
Groeten Danny.
18 jaar
danny
normaal worden de bougie's wat eerder vervangen,maar het kan best zijn dat 1 bougie niet meer goed werkt..zelfs nieuw materiaal is of gaat zelfs wel eens kapot.de lambdasonde kun je eventueel met een multimeter testen..dit kun je dan wel zelf doen,hij moet schommelen tussen 0,1 en 0,9 V en het liefst bij een motor die op bedrijfstemp. is.wat is het verbruik van de auto ?
@ Martin.
Dit type auto heeft geen gewone normale bougiekabels,maar op elke cilinder een aparte bobine.
Stefan
18 jaar
klopt.stefan.
Het verbruik is ongeveer 1:11,op één tank rij ik zo'n 450km op de grote weg(+/- 130-140 continu),en de rest stadsritten,maar ben wel een stevige rijder,dus ik vind het vrij netjes.
Dat elke cilinder een eigen bobine heeft wist ik al,maar toch bedankt.
Moet de lamda-sone gemeten worden met draaiende motor of alleen contact aan?
Danny.
18 jaar
nee je moet hem meten met lopende motor op bedrijfs.temp.
als het goed is heb je er ene met 4 kabels
en meet je tussen pin 2 en Massa > ... Volt
en meet je tussen pin 3 en 4 > ... Ohm
en meet je tussen pin 4 en Massa > ... Accuspanning
Stefan
18 jaar
Dat is nog eens informatie waar ik wat aan heb.
Ik ga er van de week even mee aan de slag en hoop dat ik het euvel zo vind.
Stel het zeer op prijs dat jullie me zo kunnen helpen.
Danny.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar