BMW 1-Serie: Inhouden motor van 120D 163 pk bij constante snelheid en laag RP

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 120D

Beste BMW rijders en monteurs,

Mijn BMW 120D E87 163pk houdt in bij constante snelheid en een laag toerental!(tussen de 1500 en 2200 toeren, in elke versnelling behalve de eerste, zowel in bochten als op een rechte weg)
Omdat dit een toerental is wat ik vaak rijd, zeker op autosnelwegen, begint dit vervelend te worden.
Ik heb de auto gekocht met 152000 km op de teller en toen had hij er geen last van. De auto heeft inmiddels 223000 km gelopen
en begon bij +/- 200000 km in te houden zoals hierboven beschreven. Hij doet het nu, bij de huidige km stand, steeds erger.

Ik ben nog niet bij de dealer geweest omdat ik het eerst zelf wil proberen te achterhalen.

Ik heb al mogelijke oplossingen gehoord zoals:

> software-update. (dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de klacht pas is begonnen bij +/- 200000 km)
> mechanische update van de turbo. (mij lijkt dit een soort van revisie)
> een dichtgeslibt inlaatspruitstuk.

Heeft iemand deze problemen gehad of herkend deze problemen met de daarbij behorende oplossing?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke BMW groeten,

Melvin Baeten

mbfactor

Geplaatst door mbfactor (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

longdude6634 (0), 13 jaar geleden

Melvin,

Is je roetfilter nog wel oke?

Gr. Arjan

mbfactor (0), 13 jaar geleden

Hoi Arjan,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of mijn roetfilter wel of niet goed is!

Zou ik dit op een of andere manier kunnen meten/testen zonder het roetfilter te moeten verwijderen?

Kom je met deze vraag omdat jij hetzelfde probleem met de daarbij behorende oplossing hebt gehad of is een algemene vraag?

Ik hoor graag van je.

Groet,

Melvin

longdude6634 (0), 13 jaar geleden

Van het roetfilter zou je de drukken moeten kunnen meten. Als je een groot drukverschil hebt over het roetfilter, kan het duiden op een verstopt filter. Standaard staat het vervangen van het filter op 200.000 km.
Bij de garage kunnen ze dat uitlezen voor je.

Gr. Arjan

mbfactor (0), 10 jaar geleden

Uiteindelijk heb ik de auto verkocht en dus geen oplossing voor het probleem gevonden.

Met vriendelijke BMW groet,

Melvin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.