auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Jankende airco

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 330 D

Mijn airco jankt, dit is door de dealer schijnbaar moeilijk te repareren / vinden ik ben hem nu 2x een dag in de garage gehad, 1e keer is de vin vervangen 2e keer niet duidelijk wat er gedaan is, maar over is het niet, heeft iemand een gelijk probleem of suggestie ?

Geplaatst door

Bert Hamhuis (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het niet de koppeling van de airco zelf (of is dit al een met een variable cilindervulling)
om dit te kijken kun je de airco uit zetten (geluid weg)
als je hem aan zet, stand volledig koud (dan is het geluid er, als het goed is)
als dit klopt is de magneetkoppeling kapot

hebben ze al de multiriem eraf gehad en alle lagers gecontroleerd
het kan namenlijk ook een lager zijn

variable cilinder vulling ???? mij te technisch, maar als ik de airco uitzet is het geluid weg, zet ik hem weer aan is het geluid er ook weer.

Bert Hamhuis 0

16 jaar

(of is dit al een met een variable cilindervulling)

Nooit een pomp gezien met een variabele cilindervulling.........Wel met een variabele druk, maar dat is heel wat anders.
Bij deze zit het probleem in de pomp zelf, niet in de koppeling. Als de koppeling defect zou zijn, staat de pomp niet in. Dat doet deze duidelijk dus wel. Pomp vervangen dus. Voor de zekerheid het systeem ook spoelen en filter/droger vervangen.

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

sorry maar kon niet op de juiste naam komen
ik bedoelde [url=http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_1/Ne...]Compressor met " geregelde " variabele cilinderinhoud[/url] maar dat is dus niet het geval
het is een normale met magneetkoppeling

en als de koppeling aan zijn einde is dan doet hij het wel maar als hij eenmaal loopt dan hoor je het piepen niet meer
tenzij het zo ver is dat hij dan nog lichtjes slipt
dit maakt toch niks uit omdat als je de aicro en de filter/droger vervangt dan vervang je ook de magneetkoppeling

kosten schilt wel
compressor 390 (ongeveer) je hebt ze ook van 500-600euro
filter/droger 35 (ongeveer)
totale kosten zullen tegen de 800-1000euro liggen ben ik bang voor

dat ze daar na 2 keer kijken niet achter komen snap ik niet
omdat (zoals jij het uitlegt) heel simpel is

Compressors met een variabel slagvolume kunnen even ééns magneetkoppeling hebben.
Er zijn nieuwe variabele compressoren wat geen magneetkoppeling meer hebben, die is vervangen door een rubberen koppeling.

Het janken kan o.a veroorzaakt worden door een te hoge druk in het systeem, te weinig olie waardoor het lager of andere onderdelen warm lopen.
Een ander kan zijn dat wanneer er een te hoge druk aanwezig is, de hogedrukschakelaar de compressor niet afslaat.

Het systeem op druk laten kontroleren bij inwerking zijnde airco, een airco specialist weet je dan meer te vertellen of kan de oorzaak vinden.
Gebruik de airco voorlopig niet meer totdat je weet wat de oorzaak is, je moet er vanuit gaan dat de compressor eventueel kan vast lopen.

TheoStek 0
badge

16 jaar

janken van de airco is het begin van huilen van de eigenaar,zoals theo zegt niet meer gebruiken en laten repareren dit kan anders zeer hoog oplopen in kosten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.