close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Kachel 530D E39 geen Warme Lucht boven 2000rpm

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3000

Tussen de 2000 en 3000 rpm valt de warme lucht uit (aanjager blijft wel werken) en als het toeren onder de 2000 rpm terug keert komt er wel weer warme lucht...Auto is reeds bij dealer aan testkast geweest en er is geen fout melding uit te lezen.Airco bedieningspaneel is al uitgewisseld met geen resultaat.Iemand misschien een idee wat het nog zou kunnen zijn?

Geplaatst door

looijengoed (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo Jan,

Heb hetzelfde probleem, met dezelde auto. Heb je toevallig al een oplossing gevonden? Met de clima op stand "interne circulatie" wordt het zaakje overigens wel gewoon warm. Zekeringen zijn allemaal ok (die achter het dashboard kastje) en de dealer heeft met verzekerd dat het niet de kachelweestarnd kan zijn...

Caspar1549 0

16 jaar

het is toch niet de waterpomp die los op het asje zit?

asx 0
badge

16 jaar

Geen idee, het is wel zo dat hij alleen op de stand "auto" niet verwarmd. Op de handmatige instelling (pijltjes toesten op hoofd, omhoog of voeten) en de raamontwaseming wordt ie wel warm. Hoorde van iemand dat het ook een stappenmotor op het kachelhuis kan zijn.
Bedoel je de normale waterpomp? En waar kan ik deze vinden?

Caspar1549 0

16 jaar

Als het alleen bij auto is kan het de pomp niet zijn, maar moet het in de aansturing zitten

asx 0
badge

16 jaar

Bij mij heb ik inmiddels het probleem gevonden: het is het ventilatortje dat op de print van de ECC control unit gesoldeerd zit. Als deze stil staat (en dat doet ie) dan komt de binnenlucht niet bij de sensors (en gaat langs een NTC-tje) en blijft de auto bijkoelen.


Er zijn overigens heel veel verschillende units in omloop, dus ik raad je aan toch even te kijken of je ventilatortje meedraait. Het gaat aan op het deurcontact en blijft na uitschakelen contact nog een minuut of 3 nalopen. Als je het airco paneel eruit haalt (eenvoudig via paneel eronder, met ASC knop, met een voelermaat te verwijderen)en je kijkt op de bovenkant zit hij links aan de achterkant

Caspar1549 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.