BMW : Kachel hoop lawaai

Hallo,
ik heb paar vragen, Nou paar problemen eigenlijk!

Probleem 1 Kachel.
Op 1 en 2 werkt het kachel goed geen lawaai maar op 3 en 4 heel veel lawaai als of het trilt .

Probleem 2
Tikkende geluid boven het motor vooraan tegen het radiateur,
Als je gas geeft wordt het erger.
Weet heel zeker dat het in de richting van ketting komt heb geluisterd met schroevendraaier (duidelijk) Wat ik wil weten moet het vervangen worden of kan het wat anders zijn?

Probleem 2

Koppelingpedaal staat hoger dan rempedaal dus niet gelijk!
Is me koppelingplaat versleten?
Heb ff getest maar in z'n 2 trekt'ie ook lekker vooruit.
of kan je het pedaal zelf verstellen?

Graag hoor ik het van jullie!
Want met deze bak ga ik op vakantie wil zeker geen problemen hebben onderweg!
MVG

dupl-u-34325-5dd14a79c67eb+kahan

Geplaatst door dupl-u-34325-5dd14a79c67eb+kahan (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 18 jaar geleden

probleem 1 : wat voor type is het ????????

je kachelbehuizing raakt de ventilator,heb het zelf ook al eens gehad,dat plastic stelt niks voor..

tikkend probleem : zijn het de klepstoters niet die je hoort ?

koppeling : lijkt me vrij logisch dat deze wat hoger staat,dat is normaal en deze is ook niet te stellen..

Succes

Stefan

dupl-u-34325-5dd14a79c67eb+kahan (0), 18 jaar geleden

stefan bedankt voor je reactie.

Het is een 325i 24v vanos
bmw dealer zij dat het een nieuwe type motor is.
balen is dat had liever het originele motor,Maar jah.

op stand 3 en 4 gaat het toerenteller ook omhoog en je hoord het motor ook duidelijk!
Morgen zal ik kijken en hoop dat het de kachelbehuizing is!

tikkende probleem denk niet dat het de klepstoters zijn want het geluid komt van het halfronde plek vooraan tegen het radiateur.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

kijk eerst even naar de aanjager murat

heb dat zelf ook gehad,

en wat dat tikken betreft,de klepstoterd bij deze motor lijken me zeer sterk,heb zelf ook een 325i 24v M-50 zonder vanos..perfecte en sterke motoren!

denk eerder dat de dynamo zo'n geluid maakt!denk bv aan een kapot lager van de dynamo,als je dan gas geeft word het natuurlijk erger..maar dat is lastig te horen zo..

ben benieuwd

Stefan

roykejanssen (0), 18 jaar geleden

wat is het vermogensverschil tussen de 325 met en zonder vanos? Is de 320 e36 ook zonder vanos uitgebracht en wat heeft deze voor vermogen??

dupl-u-34325-5dd14a79c67eb+kahan (0), 18 jaar geleden

stefan weet zeker dat het geen klepstoters zijn en zeker geen dynamo.
maar wat ik van jou wil weten kan ik het klepdeksel ervan af halen en dan het motor starten? zou dat een probleem zijn,
Want dan kan ik het beter zien en horen.
ik zal het vandaag bekijken maar eerst ff slapen ben net terug van me werk.

stefan84 (0), 18 jaar geleden

murat

als je het kleppendeksel verwijderd en hem dan zou starten hoor je alleen nog maar een hoop meer lawaai,bovendien vliegt je de olie dan in je gezicht!er zit maar 1 beschermkapje over de nokkenas heen,vandaar dat er ook geen olie uit vliegt als je de oliedop los haalt!maar het kan geen kwaad,vraag me alleen af of je er meer aan hebt?

voor het 'zien' hoef je het niet te doen..

@royke

het vermogensverschil zal zal nihil zijn,de vanos motor zal misschien net iets 'sneller/soepeler' lopen,omdat deze die variabele nokkenas timing heeft..

de 320i 24v heeft 150Pk

en is er ook zonder vanos..

dupl-u-34325-5dd14a79c67eb+kahan (0), 18 jaar geleden

stefan je hebt gelijk het is het kachel dat veel lawaai maakt volgens mij is het ventilator maar wat moet ik nu doen moet ik het kachel eruit halen of kan ik zo bij het ventilor komen

stefan84 (0), 18 jaar geleden

murat

onder de moterkap,verwijder je eerst het plastic rooster wat rotzooi buiten houd,zeg maar boven de kachel-ventilator..draai dan 2 kleine zelftappers los ( maat 7 ) en de 2 kruisschroefjes in het midden,je haalt nu die plaat weg waar je kabelboom-huis aan vast zit.. ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?... )

nu kom je al wat makkelijk bij het motorje,als je nu de behuizing verwijderd,plastic kap in 2 delen..zit je de motor zitten,deze is eenvoudig nos te nemen,verwijder de stekker en maak de klem los,waar de motor mee vast zit.

probeer dan het motortje eruit te halen!
het lukt niet altijd even makkelijk,omdat er maar weinig plaats is!

je kan ook even proberen de ventilator te laten draaien als alleen de behuizing weg is,dan weet je waar het aan ligt.

Stefan

dupl-u-34325-5dd14a79c67eb+kahan (0), 18 jaar geleden

probleem opgelost,
probleem 1 kachel zoals stefan zei ventilator tegen het kachelbehuizing.

probleem 2 tikkende geluid tandwiel van het ketting vervangen.

bedankt voor je hulp stefan!

stefan84 (0), 18 jaar geleden

veel succes verder metje bimmer murat.

welk tandwiel heb je nu trouwens vervangen ?

Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.