De wagen krijg je bijna niet op toeren (max 3OOOT) en rijd ong 85km/u.Ik lees fout uit mech gedeelte gasklep???
Ooit iemand zoiet voor gehad ?Ik lees uit met een snap on cnanner maar er staat een 2400 en een 2500cc in ,bij de ene komt fout debietmeter en bij de andere komt fout gasklep???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Behalve de inhoud geeft de Snapon scanner ook een motorcode en motortype. Verder moet je bij Snapon eerst het bouwjaar aankiezen. Als het bouwjaar 1999 is dan hebben we het hier over een E39.
Ga naar de volgende website: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cg...
Tik de laatste 7 tekens van het chassisnummer in en je weet een aantal dingen: bouwjaar en Motortype Mxx. Meestal staat de inhoud er ook bij. Gebruik deze gegevens om de auto te selecteren op de scanner en je krijgt de juiste omschrijving van de foutcode.
Je kunt ook de sticker met de motorcode opzoeken. Deze zit normaal onder de motorkap op een van de voorpoten.
Verder moet je ook opletten of de scanner niet zegt: Ecu niet gevonden in database. Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde aangekozen. Ga dan naar Functionele testen en dan naar ecu id. Kijk wat de naam van het systeem is en sluit af. Selecteer opnieuw maar dan met modeljaar 1987 en ga naar TEST (MOTOREN). Zoek dan de naam van de ecu op die je net gevonden hebt.
[quote=frerini]De wagen krijg je bijna niet op toeren (max 3OOOT) en rijd ong 85km/u.Ik lees fout uit mech gedeelte gasklep???
Ooit iemand zoiet voor gehad ?Ik lees uit met een snap on cnanner maar er staat een 2400 en een 2500cc in ,bij de ene komt fout debietmeter en bij de andere komt fout gasklep???[/quote]
zit er een nokkeascensor in de motor,dan kan deze ook defect zijn!!
ik weet het niet zeker ,gr edwin
17 jaar
zit er een nokken as sensor in de motor ,dan kan deze waarschaanlij ook defect zijn!!!
vr gr edje
17 jaar
gewoon gasklephuis vervangen, komt vaker voor.
"bij de ene komt fout debietmeter en bij de andere komt fout gasklep???"
Met universele diagnose app moet je rekening houden met:
Bij veel merken kan je softwarematig minder gauw een verkeerde ECU kiezen.
Of de codes met omschrijving zijn voor ieder type gelijk (VAG Bijvoorbeeld)
Maar bij Bmw heb je grote kans dat als je software informatie vraagt, een ECU altijd antwoord.
Maar je krijgt dan (soms) een verkeerde uitleg bij deze code.
De code is dus wel goed maar de omschrijving niet.
Het is dus van belang dat je zeker weet welk type ECU er in de auto zit.
In dit geval denk ik dat er verwarring is tussen MSA11 ecu en MS42 ecu.
Voorbeeld:
Fout
110 BMS46 ecu Airco relais.
110 MSA11 ecu Gemeten lucht hoeveelheid te hoog.
110 MS42/41ecu Gaspedaal sensor1 buiten bereik.
Jullie hebben denk ik een MS42 ECU
Weten jullie de fout code?
Oiram
zal morgen nog es verder doen en kijken naar de juiste code
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar