Sinds 2 jaar rijd ik een BMW 2500 uit 1971 op LPG, km-stand 370.000km. Na wat probleempjes met verbruik koelvloeistof, wat opgelost is nadat ik een busje BARs leak bij koelvloeistof heb gegooid, rijdt mijn BMW als een zonnetje. Echter
.. een week of 3 geleden heb ik de kleppen gesteld en 1 klep is niet meer te stellen. Dat wil zeggen er is geen speling meer te creëren Het is zelfs zo dat de ring boven de klepveer de tuimelaar raakt.
Ik ben van plan nog een aantal jaartjes met de BMW te rijden en wil daarom graag weten wat nu verstandig is. Kan ik het beste de kop laten reviseren (vlakken+klepzetels+kleppen), is het misschien beter om een complete revisie te laten uitvoeren of zal ik gewoon op zoek gaan naar een nieuw blok met weinig kilometers?
(Om een idee te hebben van de staat van de auto: bodem is volledig hard/gerestaureerd, voorkant/grille is slecht en carrosserie moet rondom hier en daar worden bijgewerkt).
Bvd voor een advies.
Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koprevisie..motoren met weinig km zijn er niet..
Ik denk dat de tuimelassen zwaar zijn ingesleten, het zal ook wel een van de buitenste kleppen zijn (smering )
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar