close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: knal

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4,4 v8

Wanneer ik mijn auto wil starten slaat die heel moeizaam aan. startmotor draait in het rond en na effe slaat die aan. Heb sinds kort het probleem dat als ik mijn auto start dat mijn stappenmoter eruit knalt. Dus ik meteen naar de dealer en zo een rubber bestelt wat in het inlaatspruitstuk gaat van de stappenmoter. Rubber vervangen en nog steeds dat het stappenmoter eruit knalt en wat mij opvalt is dat het slangetje wat aan de achterkant van de carterventilatie zit er ook meteen uit komt.

Wie weet waar het aan kan liggen dat dat slangetje er steeds uit komt en dat mijn stappenmoter er steeds uit vliegt bij het starten.

Onlangs vervangen rubber wat op stappenmoter zit wat in de inlaatspruitstuk gaat ophangrubber vervangen van de stappenmoter (niet geholpen dus maar weer vast gezet met tairib) en het knalt er helaas nog steeds uit.

Zou het misschien kunnen zijn dat het de membraam is van de carterventilatie.

Alvast bedankt voor moeite voor het meedenken

Geplaatst door

Faisel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zo te horen heb je last van een Back-fire ( knal door de inlaat ) en dat kan komen door een te arm mengsel of een verkeerd ontstekings tijdstip..

Is er onlangs nog iets vernieuwt of vervangen, of is het probleem ineens ontstaan ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Heb alleen mijn kleppendeksel pakkingen laten vervangen maar het probleem had ik daarvoor al.

Het probleem is ineens ontstaan.

Zodra ik wil starten klapt mijn stappenmoter eruit

Faisel 0

14 jaar

Als er een slang van het lucht gedeelte afknalt is het niet verstandig deze extra vast te zetten, dit is een gevolg van de backfire en het is goed dat alleen de slang los schiet. Als je al die slangen gaat vastzetten heb je kan dat de volgende zwakke schakel het begeeft, tot een kapot inlaatspruitstuk aan toe.

Als ie wil loopt loopt ie dan verder goed? of gaat dat ook moeizaam? Controleer de trillingsdemper voorop de motor eens willen nog wel eens losscheuren lang het rubber met timing problemen als gevolg.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Zodra ik de auto start loopt ie voor de rest perfect zoals het hoort. Er heeft altijd wel een lichte trilling ingezeten stationair. Maar het probleem is dat ik er gek van word dat elke keer de stappenmoter eruit knalt waardoor je ook nog eens voor lul staat op de weg.

@ GJBAutos

Waar zit die trillingsdemper precies die je bedoelt dan zal ik er morgen eens naar kijken.

Faisel 0

14 jaar

Ben dit ook vergeten te melden misschien dat het hierdoor wel zou kunnen komen of dat er iets mee te maken heeft.

De auto hoort naar mijn weten 1 op 7/8 te rijden op de snelweg maar mijn auto verbruikt 1 op 5 in de binnenstad en snelweg dus word helemaal niet zuiniger. Heb het wel een aantal keren gehad dat die aangaf 1 op 8 snelweg en dan na een aantal dagen zakt die weer naar 1 op 5.

Faisel 0

14 jaar

Zit voorop de motor op de krukas. Heb je de auto al eens uit laten lezen en een diagnose laten stellen?

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Ja heb de auto al uit laten lezen en enigste melding wat die gaf was dat cilinder 8 het niet deed.
Maar dat klopte omdat bougie 8 helemaal onder de olie zat.

Voor de rest was er geen foutmeldingen

Faisel 0

14 jaar

Trillingsdemper nagekeken en op het eerste gezicht valt er niks op.

Wat ik nu merk is aan de achterkant van het inlaatspruitstuk waar het s bocht slangetje aan de carterventilatie zit er elke keer uitknalt. Zou dat misschien met die membraam te maken hebben.

Faisel 0

14 jaar

Backfire is niet meer als het ontsteken van brandstof op het verkeerde moment. Dit kan eigenlijk alleen met een verkeerde timing, Er zijn wel meer mogelijkheden maar die gaan voor deze motor niet op. Heb je de trillingsdemper goed na gekeken? Het is soms moeilijk te zien maar als ie kapot is dan heeft de rubber rand die tussen de 2 delen zit losgelaten en is ie wat verschoven waardoor de timing verkeer staat.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Ik zal er een monteur naar laten kijken.

Als ik er mee rij dan heeft de auto de volle pit en na een minuutje of 10 tot 15 lijkt het alsof die auto moeite heeft met snelheid dus met andere woorden hij rijd dan niet zoals een 540 v8 zou moeten rijden.

Faisel 0

14 jaar

Monteur er naar laten kijken maar kon ook niks geks vinden aan de trillings demper.

Faisel 0

14 jaar

Weet in god niet meer waar ik de fout zou moeten zoeken. Auto rijd als een suzuki alto in plaats van als een echte bmw v8

Faisel 0

14 jaar

En wat zegt die monteur dan ?

Uitlezen en signalen bekijken, dan moet je al een flink stuk verder komen, want ergens klopt er iets niet, zeker niet als je zo weinig vermogen hebt..

stefan84 0

14 jaar

Of eens een 4-gas meting laten doen en dan alle waardes plaatsen (CO. CO2, HC, O2 en lambdagetal).

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=stefan84]En wat zegt die monteur dan ?

Uitlezen en signalen bekijken, dan moet je al een flink stuk verder komen, want ergens klopt er iets niet, zeker niet als je zo weinig vermogen hebt..[/quote]
De monteur had gekeken naar wat GJBAutos zei naar het trillingsdemper maar kon daar niks geks vinden. Vandaag in de auto effe gereden de auto gestart en auto had volle kracht maar zelf niet gescheurd op een kouwe moter. Nu is wat ik zelf denk het membraan van de carterventilatie want heb een tijdje terug de carterventilatie deksel vervangen wat op het inlaatspruitstuk zit.

Zou dat misschien met het euvel te maken en dat de auto ook stationair trilt.

Faisel 0

14 jaar

[quote=oldford]Of eens een 4-gas meting laten doen en dan alle waardes plaatsen (CO. CO2, HC, O2 en lambdagetal).[/quote]
Zou dat te maken kunnen hebben met het probleem wat ik heb.

Faisel 0

14 jaar

Waarom denk je dat ik het vraag?

oldford 0
badge

14 jaar

Carterventilatie kan het trillen verklaren maar niet de terugslag, heb je alleen het ronde deksel vervangen of het hele apparaat?

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

[quote=GJBAutos]Carterventilatie kan het trillen verklaren maar niet de terugslag, heb je alleen het ronde deksel vervangen of het hele apparaat?

gr Martin[/quote]
Ik heb alleen het deksel wat aan de achterkant van de inlaatspruitstuk zit vervangen waar ook een s slangetje op zit. Op dat dekseltje zit ook een metalen buis aan de binnenzijde wat in de inlaatspruitstuk zit.

Faisel 0

14 jaar

Na heel lang zoeken heb iets gevonden maar weet niet of dat te maken heeft met het probleem........

De carterventilatie wat ik heb vervangen achter op de inlaatspruitstuk daar zit een S slangetje op en aan de andere kant heb je nog zo een uitgang waar er niks op zit.....Nu is het zo dat als ik mijn vinger erop zet dan trek hij mijn vinger dus het is een zuigende werking. Kan het kloppen dat misschien die uit/ingang afgedopt hoort te zijn...Want ik denk dat die dicht moet anders is het systeem niet meer vacuum neem ik aan want dan trekt die alsnog buitenlucht.

Wie kan dit verhaal voor mij bevestigen dat die in/uitgang afgedopt hoort te zijn.....


Gr Faisel

Faisel 0

13 jaar

Probleem verholpen....

Ik miste een afdichtingsrubber op een aansluiting van de carterventilatie deksel waardoor die valse lucht kreeg

Faisel 0

13 jaar

Probleem was toch niet verholpen

Nu ben ik sinds kort erachter gekomen dat mijn mechanische klep van mijn gasklep open blijft staan zowel motor uit als stationair draaiend.....Het stelmotor regelklep ads is waarschijnlijk defect waardoor hij het kabel van de mechanische klep niet bedient.....

Weet iemand of dat te maken is of dat je een nieuwe moet aanschaffen....Heb al geinformeerd bij de dealer voor zo een ding ben ik 350 euries kwijt.....

Faisel 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.