close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5252i aut: knipperend olielampje

Bouwjaar: 1990

BMW 5252i aut.(1990) olielampje gaat knipperen bij warme motor en laag toerental (800) toeren, computer meldt dan 'oliedruk motor'. bij gas geven of in z'n N of P zetten gaat 't lampje weer uit.heb net een nieuwe oliepomp, die was eigenlijk niet eens echt versleten. is al iets hoger afgesteld (en ook niet echt zuinig meer) oliegebruik is normaal, heb al 3 soorten uitgeprobeerd, zit nu 15w50 in. garage zegt dat er teveel ruimte op de lagers is door slijtage...

Geplaatst door

esther2949 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de oliedruk al is gemeten als die goed is kan het de sensor zijn en anders heeft je garage gelijk wat betreft de lagers etc.

Michael7702 0
badge

21 jaar

Waarschijnlijk zijn het je lagers. Je hebt, denk ik een m20 (12v) blok, en daar lopen de lagers nogal eens van stuk terwijl de pomp goed is. Reden is de koude start. De oliepomp loopt leeg als de motor uit staat en dus draait de motor het eerste rondje droog.

Maarten6799 0
badge

21 jaar

Ik heb zelf een e30 320i met hetzelfde probleem het olie lampje gaat ook knipperen als de motor warm is olie druk heb ik gemeten dit is 0,5 bar stationair, beetje aan de lage kant.
mijn vraag is of je alleen je krukas lagers hoeft te vervangen of moet je hem ook slijpen. en zijn er meerdere onderdelen die schade hebben ??

peet schulte 0

21 jaar

Als je op tijd bent kun je volstaan met alleen de lagerschalen,alsje de motor hoort tikken is het vaak te laat en is de krukas ingelopen.

arnold690 0
badge

21 jaar

Ik heb hetzelfde probleem met (in ieder geval) de lagerschalen van mijn M20 blok. Metaalachtig tikkend geluid (tingelend) bij 3.000 toeren, geluid gaat weg bij extra gas, geluid komt terug bij nieuwe constante snelheid. We kunnen het erover eens zijn dat deze symptomen optreden door te grote speling in de lagerschalen van de zuigerstangen/ krukas. Oorzaak dienst te worden gezocht in gebrekkige smering/olietoevoer. Ik ben geadviseerd om de oliepomp uit een M21 blok (E30, 324 TD) te monteren. Deze pompt de olie harder rond door het blok wat voor een betere smering van de krukas/ lagerschalen zorgt. De gewone oliepomp houdt het tempo van een opgevoerd blok (wat het mijne is ..)niet bij. Mijn vraag is wat ik in iedergeval nodig heb als ik zelf de lagerschalen wil vervangen en de zwaardere oliepomp wil inbouwen. Daarmee bedoel ik pakkingen rubertjes etc. Wat dien ik zeker in huis te hebben voordat ik de carterpan eraf schroef? Wie heeft dit al eens eeder gedaan en kan mij handige tips geven

robert10036 0

18 jaar

Voor wie het wil weten heb ik ook besloten om een oliekoeler te monteren. Dit zodat de olie niet te heet wordt waardoor deze zijn effect verliest ... Deze is overigens vrij eenvoudig te monteren

robert10036 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.