close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 325i E36: Koelvloeistof pijl

Bouwjaar: 1991

Heb waterpomp net laten vervangen maar nu staat me koelvloeistof pijl nog laag..... iemand een idee?? Koelvloeistofsysteem was afgeperst en bleek waterpomp lek...die dus vervangen. Maar nu vloeistofpijl toch nog gezakt...

Alvast Bedankt
Ben

Geplaatst door

bmw_freak (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je het systeem wel goed ontlucht?
vul hem bij en wacht het ff af

Arnold684 0
badge

20 jaar

Oke zal ik doen heb hem opnieuw afgevuld.

bmw_freak 0

20 jaar

Ik denk dat wij hetzelfde probleem hebben. Ik heb net zo'n wagen als jij, bij mij verdween al het koelwater uit het expansievat na een klein stukje rijden al. Ik heb toen langzaam aan alles vervangen van het koelsysteem. Eerst alle slangen, toen de thermostaat, toen de viscosekoppeling (van de fan). Het probleem bleef telkens.

Bij mij gebeurt het volgende: na een klein eindje rijden stop je de motor. Na het weghalen van de vuldop van het expasievat naast de radiator, is er helemaal geen koelvloeistof meer aanwezig in dit vat. Dat geeft de boardcomputer ook aan. Als je nu de ontluchtingsschroef die daarnaast zit open draait, dan komt het koelwater weer op het oude niveau. Conclusie: ik verlies geen koelvloeistof, anders komt het niet terug op datzelfde niveau. Maar waar blijft het als ik niet ontlucht of belucht???

Ten einde raad en na advies nota bene van de bmw garage, heb ik de koppakking vervangen. Een hele hoop werk, dat kan ik je wel vertellen. Prima gelukt overigens. Maar het probleem was niet opgelost. Wat nu dan nog te doen????

Ik denk dat er ergens een luchtbel zit. Misschien in de kachel. Bij warme motor comprimeert die gemakkelijker dan water. Alleen zou die moeten uitzetten als de motor weer afkoelt. Dan zou het niveau van het koelvloeistof weer normaal moeten zijn.

Bij mij is het licht uitgegaan en ik ben op zoek naar iemand met een geschikte lamp om dit is toe te lichten. Misschien heb je al iets gevonden?? Laat je me dat dan even weten?

peterbmw 0

20 jaar

als ik zo lees wat je aan je bmw heb denk ik dat het slim is om de koelvloeistof eens af te laaten en dan met water te probeeren
je denkt vast water die is gek maar probeer het maar dan denk ik dat je de oplosing vindt dus laat je koelvloeistof af en vul het koelsysteem met een water slang laat je motor draaien en blijf bij vullen met water probeer de slang ergens op een slang aan te sluiten en laat met druk het water ongeveer een half uur door je systeem pompen gewoon met de water kraan open laat er maar druk op staan dan ben je zeker dat al het lucht er uit is en dan zal je zien dat het water niet verdwijnt als je een stukjerijdt als dit zo is dat alesop peil blijft laat je het water weer af en doe je dit weer maar dan met koelvloeistof en een pompje en zo pomp je al het lucht er uit veel geluk bij dit heidens karwij want makelijk is het niet groetjes

jan5002 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.