👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
hallo ik heb een gek probleempje
bij warme motor langer dan 15 min stationair draaien gaat de tep van de koelvloeistof
omhoog de 2 slangen van de radiateur worden dan ook harder dan normaal naar een stuk te hebben rijden wordt ie weer normaal zoals het hoort maar als ik ook maar 2 a 3 meter rijdt dan gaat ie weer terug naar het midden onder het rijden ook gewoone tepratuur zoals het hoort nix geks
wie o wie kan me helpen
mvg marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Marco
Zo te horen is de Viscokoppelling kapot..
Bij warme motor mag je deze niet tegen kunnen houden. ( niet met de handen proberen uiteraard )
Deze zorgt bij file-rijden en stilstaan voor de koeling,nu hij zijn werk niet meer doet,blijft de temp niet meer mooi in het midden staan,maar loopt rustig omhoog.
Laat hem maar niet te vaak het rode gebied inlopen,om een koppakking of gescheurde kop te voorkomen.Daar zijn ze ook gevoelig voor.
Om de visco te verwijderen,haal je de plastic kap tussen radiator en ventilator weg,dan kun je de ventilator losdraaien met 4 inbus boutjes ( M6 ) en dan eraf halen,met een grote steeksleutel kun je nu de dikke moer los slaan,let op,als ik me niet vergis was dit RECHTSOM los draaien.visco eraf halen,en monteren in omgekeerde volgorde.
[url=http://img402.imageshack.us/i/34713548.p...][img]http://img402.imageshack.us/img402/8996/...[/img][/url]
Gr Stefan
en als je een gebruikte haalt let op dat ie van een motor afkomt en niet ergens plat op de plank ligt
en de kleur ook die geeft het aantal bladen en de spoed aan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar